fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det med adventskalender i år, men tenker litt på at de får hver sin sjokoladekalender og at jeg lager en gavekalender hvor de åpner annenhver dag. Er det noen av dere som gjør det sånn, eller er det kjipt?
Tante Blås Squaw Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Kjipt? Syns det var for mye, jeg... ;o)
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2008 Hehe;-) Jeg synes det holder ihvertfall. Minste er bare 17 mnd, så det er ganske begrenset hva jeg kan kjøpe til ham i pakkekalender. Det hadde blitt voldsomt dyrt hvis jeg skulle kjøpt 48 gaver!
Libido- Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Skal ungene ha mer enn en kalender? Jaja de skal vel følge med på stormannsgalskapen, kjøpepresset osv osv de små også.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Synes ikke det er kjipt nei, vet mange som deler en gavekalender, der de får annenhver dag:) Jeg gir nesten bare opplevelsesting, så om jeg noen gang skulle få flere, så blir de nok nødt til å dele ja:)
Tante Blås Squaw Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Ungene mine får EN kalender hver. Noen år har vi hatt billig sjokoladekalender, noen år har vi kjøpt en legopakke og delt opp.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Vi gjør på samme måten, men uten sjokoladekalendere ;o)
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2008 Jeg tenkte for at de skulle ha noe å åpne hver dag da. Sjokoladekalender får man vel for en tier!!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Må le stormannskgalskap og kjøpepress hahahaha. Er jo en KALENDER. Syntes det er skremmende att noen som er foreldre ikke har penger til noen små gaver. Hva annet er dere ikke har penger til? Da tror jeg ville tatt meg en ekstrajobb.
Gjest Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Hva med en gavekalender og en sjokkiskalender? så får de sjokolade og gave annenhver dag? Synes absolutt ikke det er kjipt
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2008 Det var også en idé:-)
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. november 2008 Hva er det som rir deg da?? Julen koster faktisk veldig mye penger, og alle har ikke like god råd. Må prioritere litt vettu!
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. november 2008 Å!!! Innlegga havner alltid på feil. Den siste her var til 2girls som ønsker seg en til.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 bra ingen her er som søsteren min i den gården har de to barna TRE kalendre... sjokolade... egen laget pakke kalender = 48 pakker. å legokalender i tillegg..her har vi pakke kalender å 24 pakker.. mener det hele skal handle om å telle ned til juleaften..
fumlis og skrikerungene Skrevet 15. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. november 2008 Oi!!! Ja, det var voldsomt. Er veldig enig med deg i at poenget er jo å telle ned til jul. Har bestemt meg nå for å bare gå for pakkekalender hvor de åpner annenhver dag. Eldste blir kanskje litt snurt, men det går vel over;-)
Gjest Skrevet 15. november 2008 #16 Skrevet 15. november 2008 Vi har en kalender til dem hver. Men det er gjort veldig billig i år! Jeg har lagt inn dager hvor det ligger lapper med ting eldste skal få feks til frokost. Jeg har tilpasset slik at på lørdagene ligger det lapp med "havregrøt til frokost", siden det er noe av det beste hun vet. Det ligger lapp om at hun får appelsin med i barnehagen til frokost et par dager, to dager med prim eller nugatti i nistepakka osv. Det trenger jo faktisk ikke være GAVER, det som er viktig for meg (og som jeg vil videreføre til mine barn) er at de små gledene i hverdagen betyr noe. Som å kunne smile pent når hun åpner og mamma kan lese for henne at hun kan få nugatti på skiva i dag. Jeg vet hun blir strålende fornøyd iallefall! Jo, også har vi pølsemiddag 2 dager der også, for det er visst stas det og:) I den andre kalenderen er det litt mindre slikt, siden minsta ikke skjønner noenting av det likevel, den er like mye til meg som til henne, med noen nye smokker etc. (ikke at jeg bruker smokk men!)
Bægge dætern Skrevet 15. november 2008 #18 Skrevet 15. november 2008 den eldste her i huset er 2,5 og får papirkalender med bilder som til slutt blir en slags lanterne. minsten forstår ikke det spor av hverken jul eller gaver, måte bli noe slikt som : "oi, 16. desember, du får høyre pupp!!" : ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå