Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Det er så mange å velge mellom synes jeg. Da tenker jeg farger og moderne/ gammelt etc. Jeg kjenner jeg blir eldre og eldre i hodet for hvert år som går. deter vel normalt men nå mener jeg stil-messig. Har falt skikkelig tilbake på den stilen som var for leeenge siden, da mener jeg lin-duker i beige og mørkerød. Gammeldagse nisse-gutter og jenter, kledd skikkelig gammeldags. Flettet kurver med svææære røde epler og slikt. Juletreet i år blir i lys-beige pynt, tenkte å knute masse sløøyfer selv, blande smale sløyfebånd med slik gammeldags grå/brunt snøre (tykk tråd) og lage søte små sløyfer. Akkurat nå kan jeg ikke fordra den knall jule-røde med helt hvitt ved siden av, eller samme rød-fargen med messing /gull. Mamma liker alt i sølv og JA det er jo litt lekkert å innrømme det. Men her i huset er alt så gammeldags med mye brunt treverk, smijern og slikt at jeg tror sølv ville blitt stil-kræsj. Dere da?
stinky-monkey Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Jeg liker også det litt mer gammeldagse med mye rødt og nisser osv. Har lysst å skaffe meg rød lift gardin til kjøkkenet mitt, også ha røde duker og nisser her og der :-) Vi pynta juletreet vårt ett år med blåe lys, og bare sølv pynt, kuler og "snøfnugg" dingser. Det var veldig fint syns jeg da, men ble fort lei. Så i år blir det sikkert farga lys igjen, som i fjor, på treet (amerikansk ektemann, så da må vi ha farga lys på treet). Også masse julekuler og røde stoff hjerter :-) Rødt og gull syns jeg er kjempe fint :-) Jeg er HELT I MOT å ha norske flagg og glitter på juletreet. Det syns jeg er helt motbydelig..he, he :-) Ellers pynter vi med forskjellig julepynt vi har, litt engler, julekrybba, nisser, snøkuler osv. Jeg syns ikke man skal være minimalistisk når det kommer til julepynt! Da skal det pyntes mye, og man skal ha masse stearinlys overalt :-) Da blir det koslig, da!! He, he...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Enig! Men som blomsterdekoratør må jeg si at jeg har vært innom, lilla, rosa, svart og sølvfarga jul.. men som mor er jeg falt tilbake på god gammaldags dyprød jul, med halm og nisser og masse koslig strearinlys
Ayka 09+13+14 Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Hm...jeg liker den gode,gamle jula Med masse nisser,lys,engler og annet dill-dall som skal henges opp både her og der Juletreet ser det ut som at julenissen har spydd på (uff da...). Ingen system på hva som henger hvor,og ikke KUN en type kuler som skal henge,eller sånn typsik "amerikansk juletre"-tre Rett og slett et juletre som det ser ut som at 4 4åringer har pyntet Åh,nå begynte jeg virkelig å glede meg til jul...eller iallefall å reise hjem til mor i jula Får aldri til å pynte like fint som henne
Lykke X 4 Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg liker det som er stilrent, gjerne kombinasjonen rødt, sølv og hvitt. Og så liker jeg nisser som er sånne som bare har hatt og kropp (gjerne i ullfilt). Liker også det som er litt rustikt, linstoffer og litt slitte ting. Juletreet vårt består av mye sølvfarget pynt, og gammeldagse papir-flettehjerter Samt en girlander som jeg og eldstemann har laget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå