Gå til innhold

Faen, jeg blør... =(

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

12+4 i dag, og nå blør jeg...

Hvordan skal jeg forholde meg til dette da?

Å ta kontakt med føden er jo ikke noe vits, er vel legevakten som har alt som har med eventuelle SA'er å gjøre...

Men det er vel ikke mye legevakten kan gjøre heller.

Ville dere bare sett det an og kontaktet lege på mandag hvis det ikke kommer mye? Hva gjør de evt for å se om det har skjedd noe?

Vil jo gjerne vite om det hvis det har gått galt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til fødeavdelingen. De tar deg helt sikkert inn til en ul for å se hvordan ting står til inni magen.

Det er lite de kan gjøre uansett, men det er jo helt umulig å gå i uvisshet hele helgen. (og legen din vil uansett henvise deg dit for en sjekk...)

Lykke til, og ikke vær redd for å "stå på krava" overfor føden!

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Ok, takk for svaR=)

trodde ikke det var vits i å ringe der når man var under 23 uker... (?)

Ser det an utover kvelden, så får vi se hva som skjer...

Uff, har jo fortalt alle at jeg er gravid...

Skrevet

Kan være en helt normal svangerskapsblødning eller festeblødning - så ikke ta sorgen på forskudd. Men ville ringt og forlangt en UL, ja.

Lykke til!

Skrevet

Er det mye da?

Tror jeg hadde sett det litt an hvis du ikke fossblør. Blødde litt i siste svangerskap, og det gikk fint.

Krysser fingrene!

Skrevet

Jeg blødde i uke 12 og ringte legevakta. Sykepleieren sa at "om det er en spontan abort, er det ingenting vi kan gjøre fra eller til, hadet"...

Jeg ringte igjen og traff på en annen. Hun ba meg komme ned, så fikk en lege undersøke meg.

Jeg kom inn til verdens søteste gynekolog og fikk se verdens søteste lille sel ligge i magen og sprelle :o)

Ring legevakta du! Kjenner følelsen du har nå¨!

Skrevet

huff det var leit,men husk at det ikke er unormalt å blø litt i svangerskapet

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

det er ikke like mye som en normal menstruasjon, men nok til at det kom endel på papiret...

uff, vi får middagsgjester om 10 minutter...

Jeg får bare se det an. Kommer det mer sender jeg middagsgjestene hjem igjen....=P

Kryss fingrene for meg jenter=)

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

og takk for alle svar forresten=)

Skrevet

Jeg ville også sett det litt an, til senere på kvelden. Hvertfall hvis det ikke er kommet mer enn litt på papiret. Er selv 12 uker akkurat idag, men bare sagt det til familien og noen venner. Etter jordmor og at jeg har hørt hjertelyden om en ukes tid sier vi det til alle andre.

Legen sa til meg når jeg var der grunnet blødning, også kun litt da i uke 9 eller noe. At det bør vises i et bind/truseinnlegg før det kan være noe... Men han er veldig snål da, så ikke sikkert det stemmer. Men jeg trodde på det hvertfall.

Skrevet

jeg ville avventa, det er ingenting de får gjort uansett desverre. Jeg mista i uke 12, men det starta med magesmerter lik rier / kynnere og blødde mye mer en litt mens for å si det sånn. Jeg VISSTE det også inni meg liksom hvis du skjønner. Kjenner flere som har blødd noe i perioder i svangerskapet som det har gått helt fint med. Klem fra meg, håper og krysser fingre for at alt går bra!

Skrevet

uff jeg blødde mer eller mindre ti log med uke 14. blør du uten klumper og smerter er det et godt tegn. Legg deg på sofaen å slapp av. ring gjærne å få tatt en sjekk=) Ønsker deg lykke til

Skrevet

Jeg har tre barn og har blødd en del i alle tre svangerskapene. Ikke i strie strømmer, men det har kommet blod på papiret når jeg har vært på do. Jeg har også hatt to SA'er og da var det vondt og det kom masse blod. Første gang møtte jeg en ung spirrevipp på legevakta soms ikke en gang klarte å si spontan abort og ikke så meg i øynene mens jeg gråt, men sendte meg hjem uten undersøkelse. Andre gangen dro jeg til et privat legesenter og fikk bekreftet det jeg allerede visste - at det ikke var liv der inne.

Det jeg vil si er altså at det er stor forskjell på sporblødninger på toalettpapiret og en SA. Lykke til!

Skrevet

Sender deg en stoooor kos håper alt er bra. Personlig ville jeg nok vært hjemme slappet av om jeg fortsatt hadde blødd tatt privat ul mandag. Er jo uansett ikke noe en lege på legevakten kan gjøre fra eller til nå.

Skrevet

Jeg blødde også i mitt svangerskap, og ble kjempebekymret. Men etter å ha lest masse på nett, skjønte jeg i alle fall at det var veldig vanlig, rundt 30% har helt ufarlige blødninger i svangerskapet sitt. Når du har kommet så langt er altså sannsynligheten for at alt er ok mye større enn at noe er galt.

Jeg kontaktet både legevakt og fødeavdeling, men ble avvist. De trodde rett og slett ikke at det var en SA, men ba meg følge med om det kom noe mer. Det blødde litt i flere dager, men ikke store mengder - og så ga det seg.

Krysser fingrene og sender deg en stor klem!

Skrevet

Jeg hadde en kraftig blødning i uke 7 med sterke magesmerter.. var helt sikker på at jeg hadde mistet! Men nå sitter jeg her med en gutt på 17 mnd så alt gikk bra her :)

X fingrene for at alt går bra for deg!

Skrevet

Så utrolig kjipt, håper det bare er en liten blødning og at alt er bra, hadde ringt og forlangt ul jeg da hadde ikke klart og ikke vite liksom.Masse lykke til.

Skrevet

Hvordan går det?

Blødning trenger ikke være farlig. Ta det med ro og fyll trusa med bind.

Skrevet

Huff, håper alt går bra med deg.

Jeg blødde selv i hele 8 uker, da jeg ventet minsta. Startet med at det begynte å fossblø. Som om jeg hadde stukket hull på en ballong. Så ble det som en vanlig menstuasjon, og var slik i 8 uker. Ikke noe i veien med tulla =) Men allesom har blødninger i svangerskapet, har rett på å få sjekke med ultralyd, for å se om alt er ok med baby.

Fikk beskjed at dersom det ikke fulgte med smerter, eller klumper i blodet, så var det sannsynligvis helt ufarlig..

Krysser fingrene for at alt står bra tilmed dere! Lykke til.

Klem fra

Skrevet

Hvordan går det med deg, Sauen?

Jeg har vært gravid to ganger:

- 1.gang: ingen blødning, men mistet(MA)

- 2.gang: småblødninger 3 ganger og fikk gutten min

Bare et eks. på at blødninger ikke alltid er tegn på at noe er galt.

Skrevet

JEg hadde større og mindre blødninger kontinuerlig til jeg var 16 uker på vei med eldstemann, ble sykemeldt fra uke 9, med beskjed om å ta ting med ro.

Babyen hadde det helt utmerket, hun er nå 2 år.

Med minstemann hadde jeg også noe blødninger, men ikke så mye, hun ble også baby gitt:)

Skrevet

de sjekket meg når jeg blødde i uke 4 og kunne se etter 2 uker at det var et hjerte som slo der:) måtte vente i 2 uker i og med at et er da hjertet slår,blødde utrolig masse,men sitter nå her med verdens vakreste jente på snart 3 år!

Lykke til og ring dem:)

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Hei=)

JEg blødde bare litt til, men nå har det gitt seg, så jeg ser det litt an=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...