Gå til innhold

Samarbeid mellom lånekassen og f.eks nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får fødselstipend, men vurderer å si at jeg er aleneforsørger slik at jeg får ca 9500 isteden for 8000 etter at barnet kommer. Noen som har gjort det på den (stygge, ja vet det) måten?

Har jo samboer, men kan lånekassen sjekke dette på noe vis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det finner de ut. Kanskje ikke helt med en gang, men det er stor sjangs for at det blir oppdaget. Har en bekjent i Nav som bare jobber med trygdesvindel og de er flinkere enn du tror. Og dette er jo lett, bare å slå to databaser sammen.

Skrevet

Ja, det jeg også innbiller meg, at det er veldig enkelt å sjekke om de ønsker det..

Skrevet

Jeg kjenner til en virkelig morsom Ha-ha historie om noen som forsøkte å lure lånekassa. Personen som måtte betale tilbake og som attpåtil fikk tvunget trekk fra lånekassen syntes selvfølgelig ikke historien er like morsom. I ettertid forekommer det meg at lånekassen er litt som "bigbrother" - ser alt du gjør! Skulle gjerne fortalt historien her, men da er det sikkert noen som kjenner den igjen ;)

Skrevet

Syns du skal oppgi at du er singe. Kan du ikke bare oppgi det til Nav også? Da får du jo enda mer..

Så håper jeg begge oppdager det. HAHAHAHAAH

Skrevet

Ja, de kontrollerer opplysningene. Likningsopplysningene dine sendes automatisk, og der står det om du har samboer hvis dere har felles barn. Har dere ikke barnet sammen er det ikke sikkert at det er feil å si at du aleneforsørger.

Skrevet

Trenger faktisk ikke ha felles barn for at smboeren skal fremkomme på ligning heller.

Jeg hadde ikke giddet å gjøre meg til "skurk" for 1500 kr i mnd!

Skrevet

Nei, det trenger det jo ikke være felles barn, men om man har bodd sammen mer enn i to år. Men om barnet ikke er felles og de nylig ble samboere er det ikke sikkert han regnes som medforsørger og HI bør sjekke reglene. Fusk er uansett teit.

Skrevet

Har du ikke litt ansvarsfølelse i forhold til samfunnet eller..?

Skrevet

De sjekker i alle fall opp mot skatten! Hilsen meg som fikk redusert støtte etter at jeg hadde tjent for mye en sommer tre år tidligere.

Skrevet

Det finner de stort sett ut av hvert år under likningsrevisjonen. Det kan ikke anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...