viny Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Heisann en liten oppdatering fra viny som ikke har gitt opp å klare å fullføre et svangerskap til før det er for sent. Vi mistet i sommer i en ma og har prøvd siden . I går hadde jeg el og det var mye aktiviteter på det horisontale planet både i går og i dagene før. Nå har jeg el hver mnd og alt er som det har vært i alle år ingen tegn til overgangsalder , men eggene kan jo være utgått på dato( jammen godt at ikke høna er det)Er det noen som vet om det er noe som kan forynge eggene litt? En aldeles liten ansiktsløftning kanskje. Nei som sagt så prøver vi enda og det kommer vi til å gjøre inntil kroppen selv sier stopp. Vi vil så gjerne lykkes. Lykke til alle dere andre som også strever litt. Klem fra viny
tjorven- nr 3 Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 hihi...ja samme sier jeg...godt ikke høna går ut på dato...selv om den blir litt mye brukt til tider : D og lanskje litt utslitt ; ) Tungt når man mister....da vil man bare en ting...og det er å bli fort gravid igjen!! Jeg mistet og i sommer...og jobbet hardt siden for å klare å lage en ny spire. Syklusen er ikke som den skal, akkurat nå er jeg på dag 37....har tatt 3 negative tester...og prøver en siste i morgen er planen... Ønsker deg masse lykke til!! og kom gjerne innom skravletråden vår om du er skravlesyk : D klem
bollus med bolle! Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Hei Viny! Vet ikke om du leste innlegget mitt om at gyn ga meg beskjed på å gå ned 5 kg. Du beskriver din situasjon veldig lik min, hadde ma i mai, ogsiden da har ingenting vært på plass... føler at eggene ikke er som de skal. Jeg er ikke spes overvektig, men har nok trøste-spist en del de siste mnd. siden ma...altså noen få kg. som sitter på som ikke er nødvendige+har til tider hatt ganske usunt kosthold. Grunnen til at 5 kg hadde betydning for meg ble forklart med at eggproduksjonen henger sammen med produksjon av hormoner i hypofysen, som igjen blir påvirket av stress og metabolisme. (ang. stoffskifte). Han så at jeg hadde flere egg som ikke hadde blitt noe av og begrunnet dette med at det ikke ble sendt ut riktige signaler fra hyposfysen. Derfor mener han at et kosthold med mindre usunn mat og 5 kg minus vil ha innvirkning på riktig produksjon av hormoner og dermed riktig modning/produksjon av eggene. Om jeg klarte å forklare...? Jeg vet jo ikke hvordan din kropp er eller hvilket kosthold du har, men for meg så er det jo uansett ingenting å tape på å prøve.
viny Skrevet 15. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2008 Heisann takk for svar . Jo det skader nok ikke å gå ned i vekt . Jeg følger grethe roede og det er jo ganske sunn kost der. Vi skal gjøre vårt beste for å lykkes en gang til og denne gangen skal vi klare det. Hvordan kunne han se at det var egg som var gått til grunne??? Nei jenter nå får vi stå på slik at det blir barn av det når gubbene hyler nåde er det bare å ta frem spjelkeutstyret og ta den inn på båre. Klem fra viny
bollus med bolle! Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 he-he, god ide å spjelke. Vil han ikke så skal han og kan han ikke så blir han spjelket...! Kanskje det jeg må til med når han kommer hjem etter en fuktig kveld på byn med gutta i natt og bærer på noe jeg vil ha. (hvis de er svømmedyktige med 2 i promille...) Ang. gyn. som så egg så vet jeg ikke om jeg forsto han helt heller. Føler liksom at han var på et annet nivå enn det jeg var, og jeg føler meg ganske videre-utdannet på egg, syklus, mens, slim osv. etter å ha surfte her inne i lange tider.. .Iallefall lette han etter modne egg fordi jeg var 14 dager inne i syklussen, men fant bare noen små som han målte til alt for få mm. Tolket dette til at dette var egg som lå i eggstokken og ikke hadde blitt utviklet. Sa at dette nok var egg som hadde gått til grunne og ikke blitt noe av og jeg spurte ikke mer. Etter litt leting(grøss!) fant han et større egg som kunne bli til noe og at jeg da hadde sen eggløsning. Det er dette egget jeg håper løsner i disse dager, uten at gyn sa noe om når han trodde det var modent.. Jeg må jo bare si at jeg aldri har vært bedre motivert til å få av de 5 kg. som bare irriterer! Lykke til og stå på, jeg går nå for å hente spjeke-utslyret. (neglefil eller golfkølle?)
viny Skrevet 15. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2008 he he tror nok gubben hadde blitt beæret hvis jeg hadde hentet en golfkølle for å spjelke utstyret med . Vi får håpe at fotsoldatene finner veien hjem selv med 2 i promille, om de sjangler litt får stå sin prøve bare de holder seg på den smale sti. Når de først er innenfor så er de der. Lykke til husk at gubbene som oftest er mer pigg om morran så da kan du jo prøve deg på en aldri så liten voldtekt er han som min så setter han stor pris på det.Lykke til hilsen viny
bollus med bolle! Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 dette blir som å velge mellom pest og kolera. Enten må jeg ta på meg mitt fineste undertøy og legge meg litt sånn tilfeldig på hans side i sengen, med rumpa bar, satse på at han oppdager meg og min bare runpe og "sove" meg gjennom en laaaaaaaaang greie og vente på at han skal bli ferdig....eller så må jeg lide meg gjennom en frivillig voldtekt, med gassmaske på,(hvis jeg ikke klarer å pusse tennene hans først....). Får se hvor snøblind han er når han kommer hjem, og hvor langt inni koma jeg er...? Men nå er det så seint at skal jeg rekke å kle av meg før han kommer hjem må jeg logg ut! GOD NATT! :-)
fått attpåklatt Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Hehehe morsom tråd, jenter! Sitter her å flirer skikkelig! Lykke til med babylaging!!! Klem
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Hei Jenter. Jeg vil bare be dere vær forsiktig med bruk av begrepet "voldtekt". Det er sårt for noen som har opplevd det. Jeg tolker som dere vil "friste", "lokke", "ta inititativ" - mer positiv ordbruk da ;-) :-) Lykke til :-) Hilsen ei voldtektsoffer som ikke er offer lenger :-)
viny Skrevet 16. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2008 Beklager men nå synes jeg det går for langt. Det er ikke vår mening å såre noen men hvis vi skal ta hensyn i alle retninger for at noen kan finne på å misforstå noe som så til de grader er skrevet i en humoristik tone så er det til slutt ikke noen som tør å skrive noe her inne. Hvis det er noe som er skrevet her som noen ikke liker eller tar seg nær av så la vær å lese det det vil alltid være slik at ting kan oppfattes galt av noen men i denne tråden så hadde vi det litt gøy og det må også være lov. Greit at det finnes synonymer til forskjellige ord men å måtte veie ordene sine slik på gull vekt det passer ihvertfall ikke meg beklager at det såret deg men da lar jeg heller være å skrive inn innlegg . Jeg ønsker ikke å såre noen men jeg ønsker heller ikke å bli fortalt hvilke ord som er gangbare. De innleggene over var humoristisk ment og ikke ment for noen forstå seg ihjel analyse, lykke til videre hilsen viny
bollus med bolle! Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Hei og hå! Jeg velger å bare overse de siste innleggene, og heller fortelle hvordan det gikk! Altså: Mannen "fant" meg ikke der jeg lå dandert over hele sengen...altså litt snøblind når han kom. Da måtte jo jeg, om jeg skulle få tak i noen edle dråper, forføre en lam, blind, døv og bortimot bevisstløs mann i formiddag, før han skulle stå opp. Utrolig nok kom vi (les:jeg) i havn og man kan vel kalle det en treningsøkt...Herregud så mye vi jenter må gjennom for å få viljen vår! nå er det letteste igjen, nemlig vente på at dagen for IKM skal opprinne...eller lett og lett, slå meg i hodet og vekk meg om 14 dager...!
viny Skrevet 17. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2008 heisann så du lokket og fristet og måtte tilslutt ta initiativet selv ja det skal ikke være lett. Men som jeg sa så er de nok kvikkere om morgenen de fleste av disse gubbene. det er bare å gjennta bedriften .så ofte som mulig mye god trening der he he . Klem fra viny
tjorven- nr 3 Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 *LER* morsomt å følge med dere ; ) Håper sellene var i godt hold selv om ikke mannen var det : D 14 dager i spenning er forferdelig leeeeenge!!! spesielt når det skjer slik som med meg...som er 12 dager på overtid og bare negative tester : / Masse lykke til!!!
Hillbillie Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Ha-ha-ha, ikke bare lett å være jente, nei! Spesielt ikke når mannen er snøblind og ikke tar tydelige hint:-D. Ble litt sånn frivillig tvang her også da jeg hadde el. Vi får bare håpe alle sammen at innsatsen gir resultater! Jeg har ikm ca 26. november og det er leene til!! Enig i at en kakk i huet og et par ukers bevisstløshet hadde vært å foretrekke!! Krysser fingre for deg, Tjorven! Ser at alt håp er ikke ute enda!! *krysse, krysse* Mizzi, dag 10 så da er det vel bare å hoppe ihøyet så mye som mulig framover;) A1973, lykke til med mannens svømmeprøve! Ha en fin dag alle sammen, jeg er hjemmeværende noen dager (nei, ikke egenmeldind nå men resten av ferien",)). Har store planer for husmoraktiviteter, dvs vaske, rydde, vaske enda mer....
tjorven- nr 3 Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 frivillig tvang må de bare være med på ja ; ) ingen vei ut da!! ; )) alt håp er kanskje ikke ute...men det føles sånn.. : / skikkelig pessimistisk for tiden, så det går ut over dere desverre : D Kjempe spent på dere alle nå !!! Kos deg masse hjemme som husmor i noen dager du da Hillbillie...5 uker til jul vet du ; ))
Hillbillie Skrevet 17. november 2008 #17 Skrevet 17. november 2008 Ah..grønnsåpelukt i nesa og verdens største og blanke husmor-glorie...hehe. Må jo være en grunn til at mensen ikke kommer da, Tjorven.......;-) Optimist på dine vegne jeg, noen må jo snart bli gravid her! Hvor vanskelig kan det egentlig være; tenke på alle i krigsherja og fattige land som knapt nok har mat til å overleve - men unger klarer de å lage!! Så hvorfor i allverden skal det være så vanskelig for oss..grrr..Nei, er sikker på at en eller annen spire sitter snart, og mest sannsynlig Tjorven nå ",)
tjorven- nr 3 Skrevet 18. november 2008 #18 Skrevet 18. november 2008 åh flink du har vært : ) Kom å vask mitt hus i samme slengen : D Måp få gjort litt her...5 uker til jul, så greit å begynne å få litt orden i skap og skuffer om ikke annet... Godt du har trua på meg..men har desverre ikke det selv...føler meg ikke gravid...ikke ømme pupper en gang... : / Ja ganske utrolig at folk i andre land som ikke har det så godt blir så ofte gravid....og her gjør vi alt vi kan for å få det til : o ) nei dagene går...nå på dag 41... en dere andre her inne????
viny Skrevet 18. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 18. november 2008 Hisj så dyktige dere er. Huff og Huff jeg får dårlig samvittighet jeg skal også begynne å ordne til jul. Egentlig så begynner jeg å få lyst til å gjøre det nå for jeg vet av erfaring at når nyttår er over så er jeg ferdig med jula da venter jeg på våren som den fødte optimist jeg er. Dessuten så går tida litt fortere til ikm også når man bare har nok å gjøre. Hm da må man kanskje vaske rundt huset 3-4 ganger bake småkaker til hele nabolaget og bake pepperkaker med alle barna rundt her. Da går nok tida fort da. Ja ja skal lure gubben til sengs tidlig i kveld det er jo også noe som må gjøres til jul. I tilfelle at det ikke sitter denne gangen heller så må vi holde treninga ved like, kan jo like godt ha det litt gøy mens vi venter på at den stjerna skal komme opp igjen. Nei dette var bare litt førjulstanker ha en fin dag alle sammen klem fra viny
tjorven- nr 3 Skrevet 18. november 2008 #20 Skrevet 18. november 2008 Faktisk fint når man har litt mye å gjøre, for da når man ikke tenke så mye : ) og ikke minst..ventetiden mot alt går fortere! Skal snart bake rundstykker og noen brød så fryseren kan fylles litt etter litt : ) vente-vente-vente-vente-vente-vente-.....................grrrrrrrrrrrrrrrrr............... klem
viny Skrevet 18. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 18. november 2008 Et gammelt ordtak sier at tålmodighet er en dyd for den er så sjelden brukt, ja man får ihvertfall tøyd tålmodigheten når man så inderlig ønsker å bli gravid og ikke minst så skulle det egentlig ha skjedd i forrige uke. Hvis man skal bake seg over den forbaskede ventetiden så må man kanskje kjøpe seg flere frysebokser. Jeg er også utålmodig som bare fy men har ikke ikm før i neste uke. Blir nok endel baking her også ja. Nå er det forresten på tide at vi kommer i mål alle sammen. klem fra viny
tjorven- nr 3 Skrevet 18. november 2008 #22 Skrevet 18. november 2008 huff ja..du har rett i alt det der ; )) men lettere sakt en gjort!! min tålmodighet er iallefall på bristepunktet...tragisk å være i ingenmannsland ! kos deg : ) Klem
Hillbillie Skrevet 18. november 2008 #23 Skrevet 18. november 2008 Godt å få unnagjort litt til jul nå, ja, tida i desember går jo så svinaktig fort! Når har du ikm da,Viny? Jeg har også det neste uke, ca onsdag... Såååå spennende!!!
viny Skrevet 18. november 2008 Forfatter #24 Skrevet 18. november 2008 Jeg har ikm 28. ca. Lurer på om fotsoldatene til gubben har tatt siesta eller om de er på utmarsj for tiden eller om de nettopp har sluppet ut av kakebua. Det skal bli spennende å se men jeg er litt (Les ørlite ) realist også alderen er ikke akkurat på vår side selv om vi klarte å bli gravide i sommer , nå endte jo det i en ma , men vi må vel klare å få det til vi også tilslutt. Klem fra viny
tjorven- nr 3 Skrevet 19. november 2008 #25 Skrevet 19. november 2008 oj...bare 9 dager til IKM =D Det går sikkert fort! hvorfor har du mistet trua på mannens svømmere? det kan jo ta litt lengre tid når vi har bikket 35 år vet du, så vi må bare prøve å ha tålmodighet ( lett å si...kremt..) Jeg mistet og i sommer . var 13 +3 på vei. triste greier, men så klar for et nytt forsøk : )) klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå