Thea841 Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hvor lenge jeg må vente med å sove i nymalt soverom? Soverommet er malt med vannbasertmaling, og alt av ting har stått i rommet under malingsprosessen! har hørt at tingene da kan absorbere malingslukten...noen som vet??
2009baby!!!! Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Vi har nylig malt hele leiligheten med vannbasert maling og jeg sov riktignok ikke i soverommet da det ble malt der, men om det hadde vært ryddet opp og vasket der inne, og lukten var borte, så hadde jeg sovet der igjen, om det så var dagen etter. Har hørt at vannbasert maling ikke skal ha noe spes å si.
Thea841 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2008 takk for svar=) men jeg har hørt at vannbasert maling har lang avgassningstid, og at man burde vente noen uker før man sover i nymal soverom. Er det noen som vet om dette stemmer?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg har også lest at vannbasert maling avgir mindre gasser under malingen enn oljebasert, men avgir gasser i lengre tid etterpå. Hvor lenge vet jeg ikke. Men fant en artikkel som virker grei på Lommelegen.no: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=373309
<3maijente<3 Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Vi har også malt soverommet med vannbasert maling. Vi ryddet ut alt, og ventet en uke før vi flyttet inn igjen. Da sto vinduet oppe nesten hele døgnet og siste døgnet hadde vi på varme i rommet for å kjenne om det eventuelt kom mer lukt. Det gjorde det ikke, så vi sover der nå.
Thea841 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2008 noen som vet om tekstiler absorberer malingslukt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå