Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 man bør ikke ta ibux når man er gravid. Paracet kan man ta
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Ibux kan øke blødningsfare for mennesker med ulike tilstander. Så en bør holde seg til paracet i visse tilfeller:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 på www.felleskatalogen.no, sto det at ibux, ibuprofen og ibumetin absolutt ikke skal brukes de siste 3 mnd av graviditeten, og ellers KUN om det er strengt nødvendig. dette fordi det øker risiko for blødninger, spontanabort m.m. paracet står det ikke slikt på.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Var innlagt på sykehuset i uke 24 med prolaps. Hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle daue. Legene klødde seg i hodet og virkelig lurte på hvilke smertestillende de skulle gi meg siden tabeletter med ibuprofen i er helt uaktuelt for gravide. Sykehuset ringte tom til rikshospitalet og spurte, siden de ikke så ofte har gravide pasienter inne med slike rygg/bekken/isjas smerter. Beskjeden var KUN paracet, og ALDRI ibux(ibuprofen) preparater pga blødningsfare de første månedene og senere fare for misdannelser hvis tatt i de andre mnd. Så mitt svar er: PARACET når du er gravid, men i MODERATE mengder.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Du skal ikke ta Ibux under svangerskap, paracet er trygt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå