Gå til innhold

ANG abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter å ser på mitt lille gull, så har tankene svirret litt. Tenk visst jeg hadde vært i en situasjon der abort var et alternativ. Og jeg hadde tatt det vekk. Da hadde ikke den flotte gutten jeg har, fått levd og vokse opp. Jeg grøsser ved tanken.

Noe som for hårene til å reise seg når jeg tenker på abort.

Grusomt!!

Jeg får sikkert mye hets..men det bryr meg ikke. Jeg synes abort er en grusom ting når man tenker på det er et lite barn som blir frarøvet livet sitt. Ja fordi om det er et befruktet egg og av og til har begynt å fått armer og bein i tilegg, så er det på vei til å bli et lite menneske uansett hvordan man vrir og vender på det.

Man får jo ikke ta livet av barna sine når det er født, så hvorfor få lov i mors liv? Et liv er et liv uansett hvor langt utviklet det er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er ikke svart-hvitt! Synes dette er et veldig like reflektert innlegg. Tror ikke du kan ha tenkt så veldig nøye over dette. Er selv motstander av abort som et prevansjonsmiddel, men det finnes da situasjoner som ikke er like heldige for alle, hvor abort er siste løsning...

Jeg skjønner tankegangen din, men ville prøvd å tenke enda litt lenger...

Skrevet

Du er faen meg stokk dum HI, på meg virker du som en svært umoden og naiv jente.

Får håpe det ikke regner på hodet ditt en dag.

Skrevet

Dette er noe du tenker, fordi barnet er der. Det føler de aller fleste som har barn, om de barna de har.

Men alle må ta sine valg, utfra hvor de står i livet.

Jeg er i utgangspunktet abortmotstander, men det er for meg selv. Andre må kunne ha sitt frie valg angående dette.

Skrevet

HI her..jo jeg tenkte enda lengre før og forstod visse situasjoner, men etter jeg fikk lille, så ble det bare enda værre for min del. Når jeg tenkte visst jeg skulle tatt vekk han, så hadde ikke han fått levd og vokse opp. Før så tenkte jeg lengre..jeg gjorde det, men når jeg har en liten baby selv og tenker over det, så grøsser jeg..sånn er følelsene mine ovenfor abort..sånn er det bare..

At jeg faktisk kunne hatt et valg før jeg var 12 uker på vei om han fikk leve eller ikke.

Når det er sånn at det kan gå utover mors helse og fare for hennes liv kan jeg heller forstå det..Da er det jo et annet liv man må ta hensyn til også.

kall meg gjerne trangynt om dere vil, men sånn er tankegangen min ang abort etter jeg fikk min lille gutt.

Skrevet

hi her..nei jeg er faktisk ikke så naiv..men ja jeg har mine klare meninger om ting, men langt fra naiv.

Skrevet

Jeg ser på meg selv som en veldig moden og reflektert person, og er ikke naiv. Og jeg er enig med hun som skrev innlegget her.

Hun sier jo ikke noe galt eller veldig provoserende. Jeg er 6 mnd på vei og tanken på abort streifet meg et minutt eller to pga at alt ikke er helt ukomplisert med barnefar, men kjente fort at det ble helt feil. Dette er jo et liv, uansett hvor tidlig i utviklingen det er.

Har uttalt til venner at jeg er imot abort, men har og sagt at om jeg senere skulle bli gravid under de samme omstendighetene som nå, med bl.a. at jeg ikke er sammen med barnefar, så kommer jeg til å vurdere abort fordi jeg synes denne prosessen har vært tung, og tror ikke alt blir bare enkelt når barnet er kommet heller.

MEN så så jeg på sykehuset på tv3 uka her, hvor de utførte et abortinngrep på ei jente. Og da ble jeg fysisk syk. Så jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å klare å gjøre noe sånt.

Men jeg har flere venninner som har tatt abort, og respekterer deres valg, men kunne tvilsomt gjort det selv.

Skrevet

Jeg skjønner hvilke følelser du sitter med, men kan også tenke meg følelsene andre personer får ved å lese et sånt innlegg om de dessverre har måttet ta abort av en spesiell grunn. Har selv ei søster som egentlig ikke skulle vært her. Mamma hadde det helt grusomt da hun fikk beskjed om at hun måtte ta abort, for kroppen hennes ikke ville klare det. Hun tok abort, men den ble på en eller annen måte misslykket. Dette var på begynnelsen av 80-tallet. Tenk deg så grusomt det må ha vært for henne! Det finnes grunner til abort, men det er dessverre mange som misbruker det!

Så ja, jeg er delevis enig med deg Hi, men jeg synes også du er veldig trangsynt!

Hilsen anonym nummer 1.

Skrevet

hi her

har venninner jeg også som har tatt abort, og jeg respekterer de jeg også fordi jeg selv er veldig imot det. Og jeg ser heller ikke ned på de. Eller kommer med uttalelser.

Men ja jeg har sånne tanker om abort som har nevnt her. Jeg er ikke værre enn det :)

Skrevet

hi er..nå srev jeg at jeg forstod de som tok det av helsemessige årsaker og det stod om livet til den gravide..så trangsynt er jeg ikke.

Men jeg synes det er mange dårlige grunner andre tar abort. ops jeg ble visst gravid jeg..

Ja noen kan slite veldig i mange år etter en abort for de angret, så man bør tenke seg nøye om, og er man ikke 100% sikker så bør man heller beholde enn å angre etterpå.

Men så er de de som gjentatte ganger tar abort. Hørt om sterilisering? Akkurat det provoserer meg da.

Skrevet

Jeg leste dette med helsemessige årsaker. Det jeg sikter til er selve hovedinnlegget her, det er det jeg synes virket veldig lite gjennomtenkt. Virket som om du dro alle over en kam, noe man ikke kan gjøre i sånne saker. Men da er vi jo i utgangspunktet enige med hverandre da ;o)

Motstander av abort så lenge det ikke er tungtveiende årsaker, som f.eks helsemessige årsaker. Synes det er helt grusomt at folk tar så lett på det selv jeg! Kommer aldri til å gjøre det selv, men andre får gjøre som de vil. Hvordan enkelte klarer, uten noe særlig grunn? Nei, det skjønner ikke jeg heller...

Anonym 1 :o)

Skrevet

ja jeg skulle jo kanskje ha ført på dette med helsemessige årsaker i hovedinnlegget..men er ikke alt man tenker over når man skriver innlegg her inne. Har jeg sett med flere..de kommer med tileggsopplysninger etterhvert..og sånn er vel jeg også.

Skal ta til meg den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...