Gå til innhold

blødning 10 uker etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har det skjedd ett eller annet i sentrale strøk her... det blør og blør, og kommer ut store klumper med koagulert blod. Kan dette være restene etter renselsen tro? At sårflaten i livmoren er ferdig grodd, og at det er "skorpen" på såret som kommer ut nå? Eller har jeg rett og slett fått mensen så fort tilbake? Fullammer, så trodde det ville ta litt lenger tid før mensen kom tilbake .. og jeg har heller aldri hatt mensen på denne måten tidligere.. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om andre som har hatt "rester" såpass lenge etterpå, men det er helt umulig å gi deg et klart svar på det. Jeg ville brukt prevensjon for å være sikker dersom du ikke ønsker å bli gravid, for fullamming er ingen garanti.

Skrevet

Det er sikkert mensen som er tilbake.Jeg ble gravid igjen 12 uker etter fødsel.Jeg har også ofte hatt klumper i forbindelse med mensen etter jeg fikk barn.

Skrevet

Det er helt sikkert rester av morkaken. Jeg blødde vel i ca 3mnd var på gyn og fikk sjekket opp i det og da så han at det lå igjen litt rester.

Skrevet

Jeg slutta å blø av renselsen ca 4 uker etter fødselen, og så fikk jeg beskjed på føden at skorpen etter morkaka ville komme som en "klumpete" blødning rundt 6 uker etter fødselen. Har blødd skikkelig i hele dag, så dette tyder vel kanskje heller på at jeg har fått mensen tilbake. Vet at amming ikke funker som prevansjon, så det er ikke derfor jeg lurer. Hadde bare belaga meg på at jeg skulle være så heldig å være "mensfri" noen mnd til :) men men, har den kommet tilbake, så er det vel bare å ønske den hjertelig velkommen ... blæh :)

Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...