Gå til innhold

Kan syklusen endre seg saann...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vanligvis 28 dagers syklus, noen ganger har det gaatt et par dager over men det er sjelden. Saa de to siste pp har jeg plutselig 26 dagers syklus..? Skjonner ingenting jeg. Er det vanlig at det kan endre seg saann? Og betyr det at jeg sannsynligvis har EL tidligere naa enn jeg hadde foer? Fint hvis noen kan hjelpe en forvirret (og skuffet) meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusen kan selvsagt plutselig endre seg. Skjedde meg fra den mnd vi begynte å prøve på graviditet. Hadde alltid hatt en 28 dagers syklus man kunne stille klokka etter. Men så ble alt bare rot. Mest trolig hadde jeg en hormonell ubalanse, i mitt tilfelle kunne det tyde på for lite progesteron.

Visste aldri hvor lang syklus jeg kunne forvente fra mnd til mnd, Om den ville bli 30 dager eller 26 dager. Jeg brukte EL-test innimellom, så visste stort sett alltid når jeg hadde eggløsning, jeg kjente det også godt på kroppen.

De mnd jeg hadde 26 dagers syklus hadde jeg sen eggløsning, dvs dag 16-17. Dette var litt for sent til at det var mulig å bli gravid. Hadde jeg 30 dagers syklus kunne jeg ha eggløsning på dag 17/18, heller ikke ideelt i forhold til å bli gravid.

Men den mnd jeg ble gravid hadde jeg eggløsning på dag 18, og det ble jo klaff, men hvor lang syklusen villle blitt den mnd vet jeg jo ikke

helt sikkert.

Du får evt prøve med EL-tester for å finne ut når du har eggløsning.

Ta en titt på www.pernille.info så finner god informasjon om syklus og eggløsning.

Skrevet

Tusen takk for svar! Faar kanskje proeve med EL-tester ja, eller ta en tur til legen aa sjekke. Er naa i 16 pp saa begynner aa bli LEI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...