sirkeline77 Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 faren for overstimulering var overhengende stor, men at forsøket ikke ble brutt for det? Jeg er i faresonen for overstimulering, vet at jeg har 8 follikler på den ene siden og mange flere på den andre. Fikk beskrevet de verste scenarioene synes jeg med avbrutt forsøk, sykehusinnleggelse og evt at de tar ut egg, befrukter dem, men at de blir lagt på frys til neste syklus når kroppen min har roet seg. Man går jo igjennom en helt vanvittig prosess både fysisk og psykisk når man gjennomgår ivf, jeg var jo helt klar over at overstimulering kan skje. Men at man skal komme inn under de 1-2 % prosentene da................. Skal på kontroll igjen imrg, så ingenting er avgjort. Men er bare så redd for at forsøket blir brutt og at det ikke blir noen innsetting av egg denne runden. Hvis noen har noen positive erfaringer- please del de med meg!
Mikkemafian Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Jeg var i faresonen for overstimulering på mitt ferske forsøk. Fikk ut 18 egg og 10 ble befruktet. Fikk satt inn to og fikk ut en liten perfekt jente i oktober 07. Så det kan gå bra! Jeg fikk bekjed om å drikke så mye jeg klarte omtrent, så jeg fordrakk meg på te, og klarte ikke å drikke det på flere mnd etterpå.. Men det gikk i hvert fall bra med oss. Håper det går bra med dere også. xxxxx fingrene
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 heisann har tatt ut egg 2 ganger å blitt overstimulert begge gangene. Første gangen fikk jeg ikke satt inn. Alle ble lagt i fryseren. Da var jeg så syk at det brydde jeg meg ikke noe om. Masse vann i buken å var sykt kvalm. Denne gangen her ble jeg også over stimulert enda jeg gikk på veldig liten dose medisiner. Fikk ut 21 egg 15 av di var topp. Jeg drakk 4 liter vann di to dagenen fra uttak til innsettingsdagen. Ble kvalm for det men ikke noe væske i buken. overtalte di til å sette inn et egg å nå er jeg gravid på mitt første ferske forsøk. Fikk 14 egg på frys. Er over lykkelig. Det var det eneste jeg ikke hadde prøvd, Har bare hatt fryseforsøk før. Lykke til
elmaaani Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Jeg var også "i fare for å bli" overstimulert, men ble fulgt opp tett og jeg ble det ikke... jeg fullførte forsøket som normalt =)
laban80_lilleguttogentilpåslep Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg har blitt overstimulert begge gangene. Første gangen fikk jeg ut 22 egg og 14 ble fryst ned. Resultatet ble en liten gutt på 18 mnd. Nå i forrige uke fikk jeg 27 egg. 10 er nå fryst ned og ett er satt inn, men formen er ikke god. Men man får tenke positivt:)
Nøtt Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Jeg stod i fare for å bli overstimulert. Gyn fant over 15 eggposer på hver eggstokk, og jeg fikk ut 27 egg tilsammen. Før innsetting måtte jeg undersøkes med UL og sjekke blodprosenten, og jeg fikk klarsignal til innsetting. Likevel bar det rett til sykehusinnleggelse to dager senere, med dårlig pust, smerter og svimmelhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå