Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Han har alltid vørt en stor mann, men de siste månedene er han rett og slett blitt smellfeit! Han veier sikkert 130 kg. Jeg er ikke syltynn, jeg heller, men forsøker nå å holde meg sånn noenlunde. Orker nesten ikke ha sex el.l., synes han ser for ille ut nå. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Hva med å begynne å trene sammen? Si du ikke vil trene alene på treningsstudio og få ham med. Hvis dere ikke har råd til det, kom dere ut på tur i naturen. Du kan stå for ansvar for matlaging. Så lager du god og sunn mat. Syns du skal være ærlig med han på en snill måte
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Det du sier høres bra ut, men i virkeligheten er det ikke så lett. Med to barn er det vanskelig for oss å komme oss noe sted sammen, uten barn. Vi har et rimelig tett program hele uka, bl.a. med eldstemanns fritidsaktivteter. Vi jobber til ulike tider, og han har ofte fri på dagtid, så det blir natulig nok slik at han lager middag ganske ofte. (Og egentlig synes jeg det er hans eget ansvar.)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Men hvis han ikke VIL så er det jo heller ikke hans ansvar.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Vel hvis han ikke vil er det jo ikke så mye du kan gjøre. Men det med turer er gjennomførbart, og det er kjempe bra for barna. Vi har en på fem, og en i magen, vi er på turer hver helg. Og vi har også fullt opp med programmer, mannen min jobber mye, men en dag i helgen setter vi av til familiensturdag. Vi har pulk vi bruker om vinteren og bæremeis etter eldste barnet. Vi har alltid vært på turer i dkog og mark siden barnet var nyfødt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Ikke for å problematisere dette for mye, med det er faktisk sjeldent gjennomførbart for oss, pga jobbsituasjonen. Kanskje en gang per mnd el.l. Og dessuten gidder han sjelden, han bare synker ned i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Virker som om dere har det komplisert og lite sosialt pga jobbsituasjonen. Hvis virkelig så lite er gjennomførbart hos dere pga jobbsituasjonen så høres det faktisk ut som om dere har lagt opp til en ganske kjip situasjon i utgangspunktet. Har dere ikke lyst å se hverandre, ikke lyst på samliv? Noer her skurrer. Kanskje han er misfornøyd og reagerer på situasjonen med fedme? Ikke uvanlig, tror jeg. Noe er det som gjør at han ikke trives siden han lar seg selv fare.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Det er ikke mer mystisk enn at han jobber turnus natt. Det er da flere enn oss som har det slik? Ikke alle har 8-4-jobber.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Hvis han ikke vil trene og ikke vil endre kostholdet får du be han komme seg til lege og få medisiner i stedet.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Det var jeg som svarte deg om familieturer. Jeg jobber på sykehjem, så jeg jobber også turnus. Mye natt og kvelder. Min mann jobber også en del. Men vi er flinke til å sette av tid sammen som familie de gangene vi har mulighet. Har vi ikke mulighet til å gå på tur, spiller vi brettspill, perler, maler osv. Vi har også en dag i uka der det er familiekos foran tven med en fin barnefilm. Helst i helgene, men siden jeg jobber turnus er det mange ganger vi må ta det i ukedagene. Man blir sliten av å ligge på sofan, ikke av å komme seg ut i frisk luft. Man kommer til et stadie der man blir flink til å lage seg unnskyldninger på hvofor ting har blitt slik, og det er der du er nå... Få han opp av sofan, og sving dere rundt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Mye å ta i, mye å være glad i:) Jeg elsker mannen min ubetinget jeg, uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Abbonement på treningssenter i julegave. Men det jeg tror vil fungere best er om du først tar tak i ditt eget kosthold og heller lar det så smått smitte over på mannen. Her har nemlig mannen blitt betydlig smalere av at jeg har begynt å trene og spise bedre. Mine "triks" er å alltid ha salat eller grønnsaker til det jeg spiser. Spiser så ekstra mye av det og heller korter ned på mengden av selve middagen. Salat er enkelt å ha i kjøleskapet, kan også kjøpes ferdig blandet på butikken så slipper mannen din å kutte den opp til middagen. Siden jeg også sluttet å kjøpe inn snop og brus så har også mannen redusert sukkerinntaket sitt betraktelig. Jeg går også tur hver helg, og mannen går med oss innimellom. Har brukt bæremeis på fjellet, men nå når snøen kommer skal vi kjøpe pulk og ski. Så det blir kjekt. Så selv om jeg i utgangspunktet bare skulle slanke meg så har vi nå blitt en slankere familie. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå