Gå til innhold

Det KLØR, blir gal....Andre gravide som sliter med det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør på ryggen, armene, armhulen og nå har det spredd seg til lårene, rompen og litt på magen...

(har tatt blodprøver for noen uker siden, er ikke noe galt med nyrene)

Kløen blir bare verre og verre. Huden er tørr i korsryggen, i nakken og ved puppene. Har aldri hatt tørr hud før. Dette kom etter jeg ble gravid.

Er snart i uke 16......Smører meg inn både morgen og kveld.

Har prøvd eurax og hvitvask, og syns ikke det hjelper stort. Andre som sliter med det samme og som har råd. Kanskje dere har fått en pekepinn på hvorfor kroppen reagere slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles rett og slett svangerskapskløe. Hadde det på slutten da jeg skulle ha eldstemann, helt forferdelig. Hos meg var det ett av mange signaler på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Sist jeg var gravid fikk jeg svangerskapsforgiftning, men det var på slutten. Kjenner jeg blir bekymret, siden jeg har høyt blodtrykk for tiden også. Går til kontroll 1 gang i uken nå, ingen protein i urin.

Men kløen har jeg hatt nesten fra starten, men har de siste 3 ukene blitt verre. Ingenting hjelper. Fan hvis jeg må gå med dette hele svangerskapet da får jeg legge meg inn på psykriatisk avdeling, for blir stein gal av dette.

Nå for tiden klør det så ekstremt at jeg klør så mye at jeg får små sår.

HI

Skrevet

Har du vært på en skikkelig sjekk? Svangerskaps kløe kan være er fare signal, men trenger ikke være det. Men det SKAL sjekkes grundig opp. Kom deg til lege, og helst legevakta i dag.

Skrevet

Var på poliklinikken for noen få uker siden (2-3 uker siden kanskje). Der så hun så vidt på huden og utslette som har kommen (10 sekunder bare) , så tok de en del blodprøver som jeg ikke har hørt noe på så da regner jeg alt er fint.

Det var en periode den verste kløen lå i dvale, men nå har den virkelig kommen for fult igjen...

Skrevet

Takk for svar dere to...

Er det noen andre som har noen tipd til hvordan jeg kan dempe kløen.

Skrevet

Jeg hadde svangerskapskløe. Kjøpte meg gel detergente fra A-DERMA på apoteket:) Den hjelp meg! Bruker den enda faktisk, har litt ømfintlig hud :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...