Gjest bissen Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hentet en kattunge fra dyrebeskyttelsen for noen uker siden, han har fått en øye"ting", er vel ikke betennelse..ikke misfarget, men renner mye fra øyet. Går det over av seg selv eller burde jeg ta en svipp innom dyrlegen? Herregud, over 10 år siden jeg har hatt katt:) Spurte om navnforslag her forresten, men det ble Lama Lauritz av forskjellige grunner:D
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Hei! Jeg har 3 katter. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur til dyrlegen. Like greit å få sjekket det, sånn den slipper å få innfeksjon om det er noe:o)
Gjest bissen Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Ja..tror kanskje jeg skal gjøre det. Stakkars, han har opplevd mye vondt så han skal fader ikke få noe infeksjon på min vakt! Takk for svar
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Du bør sjekke det ja ) Kan være greit å få øyedråper hvis det er nødvendig, så det ikke "setter" seg og blir verre for katten. Du kan kjøpe en salve for øynene, men nå husker ikke jeg navnet *glemsk* Er så lenge siden jeg jobbet på dyreklinikken, hehe Lykke til!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Eh, det kan være katteklamydia. Det er ganske vanlig blant katter faktisk. Da må lillepus få antibiotika og helst isoleres fra andre katter. Ta lille pusen med til dyrlege og spør. Her er en link: http://www.birmanett.no/helseproblemer/chlamydia1.html Reddet en lite pus uten hjem en gang som hadde det. Tok pusen med og fikk behandling. Jaggu fant jeg et hjem til den også. Søte pusen har det finfint nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå