NoDoubt Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Eldste jenta på 4 år opererte ut mandlene og poluppene på tirsdag. Vi skulle overrnatte til onsdag p.g.a lang reise vei (ikke lang spør du meg). Vi møtte til avtalt tid klokken 7.30. Ventet en stund før de tilslutt kom til oss. Fikk da beskjed om å måle tempen hennes, vanlig prosedyre før operasjon. Den viste 37.9. Etter vurdering fra anestesilege så utførte de operasjonen. Hun hadde ikke vist tegn til å være syk. temperaturen kunne og stige p.g.a oppspilthet. Operasjonen gikk bra. Da hun våknet fra narkosen var hun helt vill. Kastet seg rundt i sengen og fanget mitt. Var skikkelig utrøstelig. Hun våknet visst nok veldig tidlig så hun følte seg nok beruset. Da var det visst vanlig at barn reagerte sånn. opplevelsen av å ikke ha kontroll på egen kropp som satte dem ut. Hun fikk en del smertestillende og sovnet igjen. Hun sov i 2 timer, satte seg opp og alt var greit. Hun spiste 5-6 iser den dagen, litt skive og drakk bra. På natten fikk hun feber. De bestilte da CRP til klokka 12 på dagen. Legen kom klokka 9 og ga ordre om å starte pencillinkur med en gang. Hun hadde fått infeksjon i operasjonssåret. Jeg spurte hva som da kunne skje. "Blødningsfaren øker så hun må bli her for å være i nærheten". Min store angst er at hun skal få blødning. Legen gikk og der satt jeg med klumpen i halsen og våte øyne. En sykesøster kom inn og så at jeg var lei meg, hun spurte hvordan det gikk med meg og da brast jeg sammen. Jenta mi begynte og å gråte siden jeg gjorde det! Pyton! Jeg var skikkelig redd! CRPen den dagen viste 60. (skal være under 10). Den dagen satt hun bare i senga og stirret ut i lufta eller sov. På torsdagen var CRPen 170. Fikk da en annen lege. Hun hadde fortsatt ikke matlyst og var på intravanøst. de tok henne av på dagen men etter 6 timer og ingenting inntak satt de henne på igjen. På kvelden sa hun:" Jeg vil ha et egg, det er galas godt" Så søt:-) hun fikk da et egg og spiste nesten hele eggehviten. Ny blodprøve i dag, den hadde da gått ned til 130. Da legen kom spiste hun faktisk druer. Han så lyst på en eventuell hjemreise men skulle komme innom igjen i 16 tiden. Rett etter han gikk ble hun ganske hysterisk det begynte med at jeg tok en drue (hun spiste ikke av dem en gang). en sykepleier som hørte hylinga kom inn og ga henne en stikkpille. Hun sovnet og sov til klokka 15. Jeg så da veldig svart på en eventuell hjemreise. Da hun våknet var lillesøster og far hos oss. De lekte og hun spiste litt godteri, druer, is og drakk. Da legen kom inn 16.30. Lyste han opp og sa at det var akkurat en sånn unge han håpte han kom til. Så da fikk vi reise hjem. Det har gått veldig bra:-) hun har spist litt og drukket litt. Pencillinen tar hun og bra. Så nå er vi endelig hjemme igjen etter et sykehusopphold som ikke ble som planlagt. Men det ser ut som om alt skal gå bra til slutt:-) Takk for at du leste og takk for lykke-ønskninger:-)
Gjest Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Åh, så skremmende det må ha vært!! Håper det går bra med jenta di og resten av familien også! Sender mange klemmer :-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Det var godt det gikk bra til slutt. Og veldig bra at hun tar penicillinen sin bra. Det er jo viktig at hun får i seg den. Kan tenke meg at det må ha vært en vond opplevelse for deg og dere. Er ikke noe som er så ille som når barna er syke. Blir liksom så hjelpeløs, og maktesløs. Skulle jo gitt alt for å tatt deres plass slik at de kunne sluppe all smerter og slik. Nå får jeg håpe dere får hvile dere bra i helgen så snuppa di blir helt god igjen. Fortsatt god bedring til henne:)
ana baroma Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Ikke så greit når ting ikke går som de skal:/ Men det ender jo som regel bra! Godt å være hjemme igjen tenker jeg:)
Gjest Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Usj, aldri noe gøy med unger på sykehus, så mye rart som farer gjennom et mammahode at... Godt å høre at dere er hjemme og ting står bra til. God bedring videre til vesla
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Så synd at det skulle bli slik... skjønner godt at du ble redd. Men til tross for disse vanskelige "omveiene" skal du se det går godt til slutt. Varme klemmer til derer alle
Miramor Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Stakkars liten da, men hun er vel over det verste. Bare vær flink å gi smertestillende regelmessig. Datteren min hadde god effekt med Voltaren stikkpiller, men hun hadde så mye vondt at vi måtte gi henne litt Paralgin minor også. God bedring!
NoDoubt Skrevet 15. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2008 Takk, takk alle sammen:) Hun får ikke voltaren pg.a at hun blødde en del under operasjonen og da får de vist nok ikke voltaren etterpå. Hun fikk paralgin minor på sykehuset. Fikk og resept med hjem som vi hentet ut. Foreløpig har det gått bra med paracet. I dag har det gått mye bedre. Hun har spist 2 iser, vannmelon, youghurt og litt godteri. I kveld spiste hun 1 1/2 skiver uten skorper selvfølgelig og litt youghurt. 1 time etter spiste jeg og gubben, da spiste hun jammen 1 skive til og youghurt. Da fantaserte hun og om middager:-) Herlig!
Miramor Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Så bra da at det går bedre :-) Men det er litt av et stunt å gå igjennom, men på sikt er det jo verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå