Gå til innhold

Riksen: Hvor lenge måtte du vente etter første samtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er helga her, og jeg slapper av og fokus er sentrert rundt graviditet, prøverør og baby igjen... Klarte meg jo så fint gjennom hele uka!

I neste uke skal vi til første samtale på riksen. Alle blodprøver er i orden og jeg har sjekket eggledere. Hvor lang tid tok det før dere var i gang med medisiner? Og når var dette? For det kan vel variere litt hvor lang ventetid det er....

Hva kommer til å skje på første samtale med legen på riksen? Må jeg opp i stolen?

Håper noen kan svare meg, så jeg KANSKJE kan klare å legge dette litt bort igjen... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

For oss så tok det 3 uker før vi var i gang, det gikk kjempe fort. Snakket først med en veldig hyggelig sykepleier før vi snakket med legen, da ble jeg undersøkt med ultralyd for å sjekke at alt var "ok" så signerte vi papirer før vi spaserte hjem.

Er nå på 3 uke med spray og begynner med sprøyte til fredag, har egguttak i uke 49.

De på riksen bør få litt skryt, det er veldig empatiske alle sammen så du vil bli godt tatt vare på.

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Men, det kan jo bety at vi er i gang om noen uker allerede...?! Eventuelt neste syklus...

Hvis ikke gynekologen får det som hun vil da, hun vil jeg skal bli gravid ved EL nå om ca en uke. Og det vil jo jeg også!

Når i syklusen er det man starter med medisiner?

Skrevet

Ja, ventetiden spiller en rolle og også om det er fullbooket "din"mnd. Vi hadde samtale i februar en gang og fikk beskjed om å ringe inn på neste mens i mars. Ringte inn, men da var det allerede fullt og måtte vente til neste runde. Ettersom jeg har lange sykluser var også ventetiden fryktelig lang. Fikk ikke begynne på spray før i slutten av april, altså to mnd etter samt.

Men, når det først startet så "gikk rulla". Hadde også stort sett positive opplevelser på Riksen så du skal ikke bekymre deg. Selv om det kan være vanskelig å komme gjennom på tlf på dagtid så svarer de kjapt på mail.

Lykke til :)

Skrevet

Siden jeg har så uregelmessig mens så ble jeg satt på piller samtidig med spray så jeg er litt usikker på hvordan dette med medisiner og syklus fungerer.

Men vi var veldig heldige for ringte en fredag ang oppstart og da hadde de en ledig plass som jeg fikk.

Skrevet

Hei du!

Takk for svar :-)

Ah, kjenner jeg er skikkelig klar for å komme i gang nå! -Men har forberedt meg på at jeg antagelig må vente til over jul. -Men håper jo at sprayen din kommer til nytt så snart som mulig :-)

Hvordan er formen din da? Håper du koser deg med magen og forberedelser til h*n kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...