Gå til innhold

Dagens samtale med en telefonselger fra Tele2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et par års taushet har telefonselgerene begynt å ringe oss igjen, selv om vi er reservert mot telefonselgere. Vanligvis holder det at jeg avbryter dem med "vet du, vi er reservert mot telefonselgere vi.", hvorpå selgerene vanligvis beklager og legger på. Imidlertid er det noen som er litt mer pågående enn andre, og sambo har fått VELDIG mange samtaler fra telefonselgere i det siste. Til slutt svarer han ikke telefonen sin mer, for det ringer selgere daglig - de gir seg aldri.

Idag svarte jeg telefonen hans.

"Hei, er der?" svarer en mannsstemme meg. Telefonselger som omtaler mannen min med fornavn.

"Kommer helt ann på hvem som ringer." svarer fruen.

"Ja, dette er Geir 'ettellerannet" svarer den veloppdragne telefonselgeren.

"Og hva ringer du fra da, Geir?" spør fruen.

"uh... Tele2" er svaret.

"Ja, men da kan jeg fortelle deg at mannen min er reservert mot telefonselgere" kommer det fra den hyggelige madammen.

"Jeg vil likevel snakke med !" svarer den nå for pågående telefonselgeren ved navnet Geir.

"Og jeg forteller deg at han er reservert og ikke har noen interesse av å snakke med deg, for han ønsker ikke å kjøpe noen tjenester hos Tele2" sier den nå irritable damen i min ende av telefonen.

"Men reglene våre sier at jeg må ha DET fra !" insisterer selgeren.

"Og jeg sier at han ikke vil snakke med deg!" fortsetter jeg, mens mannen min ser noe lattermild ut der han sitter.

"Hjelper ikke, det må han fortelle meg selv!" - telefonselgeren selvsagt.

Hvorpå damen slår på høytaleren og ber mannen i sofaen fortelle selgeren at han faktisk er reservert mot telefonselgere.

"Jeg er reservert mot telefonselgere" sier mannen min høyt og tydelig, og synes hele situasjonen unødvendig - mye lettere å bare la mobilen ligge i hylla hjemme, så slipper han pågående telefonselgere (for han vil heller overse dem enn å snakke med dem).

"Åh... javel." kommer det fra telefonselgeren. Hva annet kan han si. Hvorpå samtalen avsluttes uten at noen kjøpte noen tjenester hos Tele2.

Hele samtalen var dum, og nå har jeg reservert oss mot reklame og telefonselgere IGJEN bare for å være på den sikre siden IGJEN.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reserverte meg allerede i 2001. Den siste tiden har en og annen telefonselger forsøkt seg på noe nytt, nemlig å påstå at man må oppdatere reservasjonen hvert år! Jeg ringte til Brønnøysund for å sjekke, det er bare sprøyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...