Alvorlig Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 La meg innlede med at jeg ikke er noe glad i hunder. Er ikke redd dem, men liker dem generelt ikke. Har en svigerinne som har hatt både en og to hunder som hun pleier å ta med seg når hun besøker oss. Nå har hun kun en. Det som jeg tenker på er når lille spiren min blir født. Da vil helt sikkert svigerinnen min komme på besøk, noe som er selvfølgelig i en slik anledning. Like selvfølgelig for henne er det å ta med seg bikkja. Bikkja som ikke kan ligge i gangen, men som må løpe fritt inne i stua vår når de er på besøk hos oss, for "det er den jo så vant til hjemme"... Og denne bikkja LØPER, hopper opp etter meg, peser, lukter... Jeg takler ikke dette. Særlig ikke med baby i hus og amming og hele den pakka. Har tenkt å si til mannen min at han må be søsteren sette bort hunden når de kommer på besøk. Overreagerer jeg? Mannen syns det, men han er jo overfølsom på søsterens vegne... Hvordan ville dere reagert?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hvorfor i alle dager MÅ hun ha med hunden da? Bor hun langt unna? Vi har hund (sambo dro den med inn i forholdet) og jeg liker den ikke. Han springer ikke fritt hjemme, men ligger for det meste i gangen. Om vi MÅ ha han med bort, så ligger han i bilen, også er sambo ute og lufter han med jevne mellomrom...
~sjiraff~ Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Du overreagerer overhodet ikke. Det er ikke normalt å dra med seg utrente/uoppdragende under rundt om uten ¨å spørre. De fleste oppegående hundeeiere lar hunden være hjemme med mindre de skal være borte lenge.
Blue Lady Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg har akkurat samme følelse ovenfor hunder som du har, liker dem ikke, og liker i alle fall ikke hopping, snusing, slikking, hundelukt ol. Jeg hadde sagt det var greit at hunden kunne være i gangen eller noe sånt, men ikke hos meg og den nyfødte. Når man er nybakt mor han man, i alle fall jeg, nok å tenke på, så da vil jeg helst slippe å irritere meg over en hund som løper tulling i stua mi. Mulig det er både irrasjonelt og egoistisk fra min side, men det får bare være.
Alvorlig Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 Ja, hun bor et par timers biltur unna oss, så de pleier å overnatte når de er her. Jeg syns det er helt drøyt å kreve bikkjas plass på stua, men for henne er den visst som en av ungene...
Alvorlig Skrevet 14. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2008 Takk for støtten. Skal vise dette til gubben når han kommer hjem. Sist jeg prøvde å sette grenser var da datteren vår var ett år. Jeg ville ikke ha denne hunden inne på stua sammen med henne og ba svigerinnen om å ikke ha den der. "Stakkars hunden" ble jo så ensom i gangen at hun dro hele hundeburet med hunden inn på vår den gang 16 m2 store stue og der sto den og peste noen timer før matmor syntes så synd på den at hun bare slapp den ut til tross for mine ønsker... Men nå skal jeg sette foten ned FØR hun kommer drassende med den. Klok av erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå