Gjest Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Da jeg kom ut av dusjen i morrest og sto på badet merket jeg plutselig at det rant mye hvitt nedover lårene mine... det kunne se ut som det stamte fra ett mannfolk, men det gjorde det altså ikke. Ringte på sykehuset med en gang og ble sendt på føden til kontroll... Det sa de at jeg hadde myk mormunn og må ligge i ro til neste kontroll om to uker. er så frustrert og deppa nå, har endelig kommet tilbake i jobb etter 3 ukers sykemelding pga blødninger. Er det noen som har vært borti dette? Hva vil det si at mormunnen er myk? er 25 uker nå
Underveis --> Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Har ikke peiling, men vil bare ønske det lykke til! Det der hørtes ikke særlig moro ut altså :-( Husk å gjøre som doktor'n har sagt nå da ;-)
*Safira* Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Jeg lå i mitt første svangerskap på sykehus i 1 mnd. fra uke 26. Pga premature rier, hadde moden livmorhals og under 10 mm igjen av mormunnen som var lukket. Måtte ligge helt i ro, fikk lov til å gå på do, men ellers måtte jeg ligge i ro. Hadde også blødninger i forkant, og magen var konstant hard. Når mormunnen er myk er den moden, da er det fare for for tidlig fødsel. Det er vel store sjanser for at du må "ruge" resten av svangerskapet. Dvs. ta det rolig, vet ikke om du må være senge liggende, jeg fikk dra hjem i uke 31. Måtte ta det med ro, men kunne gjøre litt mer. Kan nevne at jeg fikk i uke 33, og alt gikk veldig bra. Håper alt går bra for deg
Gjest Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 tuuusen takk for svar! Jeg har fått beskjed om å ligge i ro, kun opp på do og i dusj. kjiipt, men premien er vel verdt det
*Safira* Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Premien er verdt det Du sier at du har myk mormunn, det kan være greit å måle den fra kontroll til kontroll, for å se om den holder seg eller om den åpner seg. Jeg synes i alle fall det er greit å vite Jeg har også erfart at mormunnen har lukket seg litt. Har du fått lungemodnings sprøyter og bricanyl? Dvs. tror legene at du vil føde for tidlig!
Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 nei, har ikke fått en ting.. skal på ny kontroll om 2 uker ca, kanskje jeg får vite mere da. Jeg synes menssmertene er blitt verre, kjennes nesten ut som at jeg har sår innvendig i magen.. mulig det er innbilning
lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 da ville jeg kontaktet føden.. bedre en gang for mye enn for lite. som nevnt over så er det fare for at fødselen kan sette igang og da burde du ikke vente for lenge når det er blitt verre. du er jo ikke kommet så langt så hver dag teller og om du ringer føden før den plutselig er i gang så kan dem jo forsinke den litt om det ikke er gått for lang tid. ikke for å skremme deg, men lytt til kroppen din. ikke vær redd for å overdrive. man reagerer alltid av en grunn. lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå