Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 blir jeg kvitt sjalusien? Det er så ille at jeg konstant har vondt inni meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er hele tida redd for at mannen min skal være utro, flørte med andre, forelske seg i noen andre.. har ingen grunn til å ha disse følelsene, men jeg har de likevel. Hva gjør jeg for å bli kvitt sjalusien?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Du er ihvertfall et stort skritt på vei som klarer å innrømme at det er et problem for deg. Er vel ingen fasit svar på spørsmålet ditt, men tror at du kanskje må gå litt i deg selv når disse tankene kommer opp, og spørre deg om du har grunn for å føle slik. Siden svaret da er Nei, så prøv å slappe av og minn deg selv på at han er sammens med DEG fordi han vil ha DEG. Vet at det er vanskelig, men ignorer de vonde følelsene, lat som om de ikke er der, og etter en stund forsvinner de mer og mer og blir til slutt borte. Slik hjalp det på meg.Og skal innrømme at jeg av og til i smug sjekket mobilen hans for å få en bekreftelse på at han ikke gjorde noe galt. Er jo ikke helt ¨lov¨å gjøre sånn kanskje, men for å få bekreftet at man kan stole på partneren så syns jeg det ikke er helt fyfy. Jeg ble ihvertfall kvitt sjalusien ca på denne måten, og har heller ikke noe behov for å sjekke tlf lenger heller. Man må bli trygg på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Ååh takk for svar. Det er helt forferdelig å være så sjalu! Var aldri det med tidligere kjærester, så han gjør noe med meg. Jeg må ærlig innrømme at jeg sjekker telefonen hans innimellom jeg også. Er selvfølgelig glad for at jeg ikke "finner noe", men da vandrer tankene videre - har han slettet meldingene, anropene, bevisene..? Huff! Jeg jobber hardt med meg selv. Prøver å tenke på andre ting når han ikke er sammen med meg. Men blir likevel helt kvalm av sjalusi hver gang jeg hører det kommer en tekstmelding på mobilen hans. Jeg skal tenke at han er sammen med MEG. Han ville ikke vært det hvis han ville ha noen andre! Hvis det hjalp for deg så er det verdt et forsøk
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Jeg har og sjekka mobil og logg på data osv, men funnet ut at det jeg finner, har alltid en forklaring, og da gjør det bare vondt verre. Har sjekka opp nr som har ringt han, som viser seg å være tanten hans og sånn. Det er bare sårt å sjekke slike ting for du føler deg så utrolig råtten etterpå. ikke verdt det. Deilig å være kvitt det. Det var bare å slutte, så gikk det over.Bare å huske på at han er sammen med MEG for en grunn, og alle vet han har dame, så skal litt til før noen prøver seg, selvom det ikke føles slik om mane er sjalu av natur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå