Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Annehver tråd nedover så er det en eller annen som må kommentere dårlig skrivemåte, feil, osv. Man kan fint se om dette er slurvefeil, eller dysleksi. Og det å si til noen at jeg tror ikke du får jobb pga skrivefeilene dine er jo rett og slett bare ondt! Noen er flinkere enn andre, og noen har faktisk dysleksi. Hvis dere er her for å rakke ned på disse, kan dere finne på noe annet å gjøre. Kan tenke meg det er mange som er anonyme nettopp pga de har dette problemet og synes det er flaut. Hilsen kona til en dyslektiker
Musemor med tre søte små Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Skriver under på den. Hilsen en dyslektiker
Musemor med tre søte små Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Obs, den skulle ha vært anonym. Pytt, pytt
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Synes bare at folk er så ufordragelige her. Kan tåle litt, men dette er å gå for langt synes jeg. Fint dere signerte! HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Ja, dette er grunnen til at jeg aldri kommenterer skrivefeil. Har et barn med dysleksi selv. Det er mobbing, faktisk. For den som har dysleksi, og likevel skriver her inne, er tøff. Og da mener jeg det er mobbing om andre trakker med på de skrivefeilene som kommer.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Ja, det er det jeg også tenker. Min sønn kan også ha det(han er bare baby enda) siden faren har det, og det bekymrer faren seg veldig for siden han har gått gjennom det selv. Og så kommer jeg inn her og ser hva mødre sier til hverandre! Hårreisende! HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Hvis dere ikke tåler kritikk eller drittslenging, så kan dere jo bare holde dere inne på alle de andre koselige debattforumene som tilbys istedet? Anonymforumet har blitt et sted for drittslenging og krangling og det er hit det trekker mest folk... Jeg kommer til å fortsette å klage på folks elendige norskkunnskaper, i håp om at i hvertfall en skjerper seg. (Dyslektikere får heller se en annen vei).
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Det er nettopp der du ikke ser poenget mitt. Her inne er det sikkert mange dyslektikere som holder seg bak anonym-knappen pga dysleksi og at det for mange er flaut. Og hvis det er gleden i livet ditt å henge disse ut, ville jeg revurdert verdiene i livet mitt. Som sagt, du ser forskjell på slurving eller dialekt og en som har problemer. HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 Jeg kjenner meget godt til dysleksi, broren min er hardt rammet. Dysleksi er likevel ingen unnskyldning for orddelingsfeil (ord delings feil) og bruk av "dems" i stedet for deres osv. Det er bare slurv.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #12 Skrevet 15. november 2008 Til NN09:29 Da vet du ikke nok om dysleksi, likevel. Å skrive som en snakker, er vanlig for en med dysleksi. Og å være usikker på hvordan en deler ord. Det er sikkert mange ulike varianter av dette, alt etter personen. Men å påstå at det du ramser opp, IKKE har med dysleksi å gjøre, er helt feil. Det hjelper ikke å trakassere en med dysleksi for sine feil, i håp om at det skal bedre seg. Jeg blir så oppgitt over slike som tror de "VET ALT" om noe, bare fordi de kjenner en med problemer. Ikke alle har ting på samme måte. Jeg kjenner flere med dysleksi, og ingen av dem har det på samme måten. Og i og med at jeg har et barn med det, så har jeg satt meg mer inni problemet, enn jeg gjorde da det bare var mine søsken jeg visste haddde problemet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #13 Skrevet 15. november 2008 Jeg har dysleksi,og kan ikke matematikk,klarer ikke hjelpe datteren min med matte leksene nesten har lærevansker,og konsentrasjons vansker. skal testes nå for ADD gudene vet hva det er ikke jeg .Men sønn min har ADHD og det vet jeg hva er.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 Jo, tror de fleste har hørt om dysleksi! MEN jeg tror ikke at 90% av brukerne på BIM/DIB har denne diagnosen - selv om det er det som er "unnskyldningen" mange kommer med når en innlegger blir kritisert for dårlig skriftspråk. Og JA - man ser forskjell på de som har dysleksi og de som er slurvete! Derfor er det også lett og se at skriftspråket til mange her inne er generelt dårlig. Jeg syns man ser det overalt for tiden - aviser, nett, forum, skolen ol. Og det er flaut at vi skal la skriftspråket gå til grunne fordi mange velger den letteste veien og si at man har dysleksi - uten at man egentlig har det! Jeg har mine ting jeg ikke er god på jeg også når det gjelder skrivefeil - men jeg tenker i allefall over det når jeg skriver noe. Skriftspråket er noe vi bruker i mye større grad nå enn før kan det virke som, og da er det vel desto viktigere å ta vare på? Eller skal vi bare si det sånn at alle som ikke gidder å lære seg skriftspråket har dysleksi? Og med dette innlegget rakker jeg ikke ned på de som faktisk er dysletikere - de klarer jeg for det meste og skille fra de andre. Hadde jeg hatt dysleksi selv ville jeg blitt temmelig irritert selv hvis folk gikk rundt å skylte på dysleksi pga latskap, mens jeg faktisk hadde problemer med å lese og skrive...
You can call me Dårris Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 13.20: Som om jeg skulle sagt det selv! Jeg vurderte faktisk å kopiere det og sette min egen signatur på
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #16 Skrevet 15. november 2008 Hehe... Godt å se at noen er enige Jeg gruer meg til min søster og de på hennes alder blir eldre - hun er vokst opp med sms-språk i mye større grad enn meg. Og de ungdommene der er helt ekstreme - det ser dårlig ut for det norske skriftspråket! Dessverre! (Da kan vi nok begynne å diskutere hvem som har dysleksi eller ikke - for blandt de ungdommene der ville jeg faktisk tippa at ca 90% har det utifra det jeg har lest). 13:20
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #17 Skrevet 15. november 2008 Det finnes en enkel regel for ordeling på norsk: Er du i tvil, la vær å del ordene!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #18 Skrevet 15. november 2008 ADD= attention deficit disorder ADHD= attiention deficit hyperactivity disorder Forskjellen er altså at hyperaktiviteten mangler ved ADD. Til deg over som ikke visste hva det var. Jeg undrer meg også over at det finnes så mange dyslektikere her inne. Tror ikke helt på det jeg heller, det er en kjent sak at svært mange i dag går ut av ungdomsskolen uten å kunne lese og skrive skikkelig. Jeg tror også at mobil og pc har litt skyld, siden vi ofte bruker et eget språk da. Jeg bruker mye forkortelser når jeg tekster, merket det en periode da jeg gjorde det mye, og automatisk begynte å gjøre det da jeg skulle skrive på papir! *Fy skamme meg og smekk på fingrene*. Jeg har også ofte kommentert skrivefeil her inne, har rett og slett ikke tenkt over det at enkelte er dyslektikere. Beklager til dere jeg eventuelt har såret med det. Men irriterer meg over det norske skriftspråket nå til dags, det er fryktelig mange feil! (Mener ikke dere dyslektikere). Utrolig synd dersom språket vårt blir ødelagt.
Gjest Skrevet 15. november 2008 #19 Skrevet 15. november 2008 Tror faan du pikk det er så enkeltf fittefittefitte? I så fall kan faan pikk jeg påberope meg fitte fitte Tourettes syndrom pikkpikkpikkfitte. Kjøper du den, skal jeg gå med på at alle de som bare er dårlige i norsk og/eller bare dumme egentlig har dysleksi.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #20 Skrevet 15. november 2008 fnisfnissnøft:)) Der kom farrisen ut nesa! Hvor faen tar du det fra?? Hahaha:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #22 Skrevet 15. november 2008 Vet du hva, dette er faktisk ikke noe å spøke med og gjøre narr av.
Gjest Skrevet 15. november 2008 #23 Skrevet 15. november 2008 Min spøk er ingen lek. Min lek er ingen spøk.
You can call me Dårris Skrevet 15. november 2008 #25 Skrevet 15. november 2008 Uff, ja jeg håper det går over, men det er vel ikke så sannsynlig. Lurer faktisk av og til på om jeg har kommet feil, og gått inn på hjemmesidene til dysleksiforbundet:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå