pinglo Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Prøvde meg en gang å bake en krydder kake, i bamse form. Kaka ble god den, men fikk ikke sett noe særlig til selve bamsen.. For det ble liksom en stor hump, på det som skulle være bunnen.. Måtte da skjære litt av bunnen, for at det skulle bli flatt. (skjønner?) Hvordan unngå dette, eller er det bare sånn det er?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 men snudde du den da? slik at fjeset kommer opp? jeg pleier hvertfall smøre formen å når kaken er kald tar jeg et mat over formen å snur.. går som regel alltid bra:)
Mersa og gutta <3 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Det har funket godt her og smøre formen godt og sikte litt hvetemel over...Har ikke opplevd at det som skal være bunnen blir boblete....
pinglo Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 Har tatt den ut av formen ja. Men den ligger bare å vipper, forde at bunnen er en stoor hump.. Kanskje jeg har for mye bakepulver i då, siden den hever seg så mye midt på bunnen...?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 det har ikke skjedd her.. men det går vel ann å skjære av litt av det som skal være bunnen uten at kaken blt ødelagt eller?
pinglo Skrevet 14. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2008 Joda, det går an det. Blir litt ugjevn og "slitt" i kantene, men ellers like god..hehe Men det er jo ekstra arbeid.. *Vil bli en flink kake baker*
annesmil Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Hei : ) Jeg får også alltid en stor hump på kakene mine, har aldri prøvd slik en bamse form, bruker vanlig runde former. E veldig lad i å bake, å baker mye og om jeg kan si det selv lager jeg veldig gode kaker. Men, uansett om det er sjokolade kaker,gulerot kake, eplekake ... det blir alltid en hump. Jeg bruker mange av min mors oppskrifter, hun får aldri hump, men jeg får det. Men, jeg har valgtå se det positive i det, mange andre sliter med det motsatte, at de får ett søkk i kaka. Å det er jo mye verre! I tillegg skjærer jeg av humpen og småpiser på den mens jeg pynter kaka : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå