Gå til innhold

Å invitere til barnebursta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er vanlig praksis ift å be inn til barnebursta.

Datteren vår fyller snart 3 år og går i en stor bhg. Det betyr at det er nesten 40 barn totalt på hennes avdeling.

Ber man:

-De barna bhg sier hun leker mest med (både gutter og jenter)

-Alle barna som er 3 år

-Alle jentene som er 3 år

-De barna hun sier hun vil be

-Alle jentene (ca 20)

-De barna hun vil be + de bhg sier hun leker mye med

Hva er egentlig vanlig og hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal bare be de hun har omgang med utenom barnehagen jeg. orker ihvertfall ikke 20 3-åringer i lille leiligheta mi..

Skrevet

Til 5 års dagen til gutten vår kommer vi bare til å be de han leker mest med i og utenfor bhg.

Skrevet

Jeg ville bedt etter alder og/eller kun jentene litt etter hvem hun egentlig leker mest med (dumt å utelukke dem hun leker mest med) og selvfølgelig etter hvor mange dere har plass til.

Dumt å be etter hvem hun sier hun vil be, for hun kan jo ha "kranglet" med en den dagene dere spør hvem hun vil be og dermed ikke be den personen, selvom de egentlig leker mye sammen.

men nå aner jeg ikke hva som er vanlig for mini er bare 16mnd og har kun gått i barnehagen fra august:-)

Skrevet

jeg tror det er vanligst å ha bare jentene. Skal du bare be noen må du ta det utenom barnehagen. altså be dem privat

Skrevet

er veldig dumt om noen føler seg utelatt. Vi fikk lapp i b.hagen om at enten måtte alle av samme kjønn bli bedt, ellers måtte man be dem privat

Skrevet

Dere svarer det jeg tenker er mest fornuftig.

Har jo lest så mange ganger her at man er lite inkluderende osv om man bare ber noen. Men syns 20+ unger er litt i meste laget for en bursta.

Men da ber vi de ungene hun leker med i og utenfor bhg :-)

Skrevet

I barnehagen vår er det slik at man må be alle guttene eller alle jentene på en avdeling(ikke så store avdelinger som hos dere). De vil helst ikke ha innbydelser i barnehagen, men hvis man ber alle gutta eller alle jentene går det greit. På eldstes avdeling er de bare 4-5 gutter, så vi tenkte å be de, samt vennene utenom i år(han blir 4).

Skrevet

I vårt tilfelle er det helt uaktuelt å be for eks. alle guttene eller alle 4 åringene. STOR barnehage.

Så vi kommer til å invitere kun de han leker mest med, og sende innbydelse pr. post eller på sms.

Skrevet

Jenta mi fyllte 3 år i oktober å jeg ba hele avdelingen. Men nå er de kun 18 stk på den avdelingen da, så regnet jo også med at ikke alle kunne komme. Vi ble 12 barn tilsammen.

Syns det var mange med 40 på en avdeling. Hadde ikke hatt mulighet til å få plass til alle 40, så da ville jeg eventuelt bedt de hun lekte mest med. Blir jo ikke urettferdig når de er så mange. Er jo ikke 3-4 stk som blir utelatt.

Skrevet

Barnehagen vår har ikke sagt noe i det hele tatt ift privat bursta feiring og om bytte av inbydelse i bhg.

Er veldig usikker på hvem vi skal velge å be, for jenta vår leker MYE med noen av de større guttene, men samtidig også med noen av jentene på egen alder. Slik at hvis man skal tenke på hvem hun selv setter pris på må jeg i praksis be 40 stykker for å ivareta alle de andre barna. Og det synes jeg er i meste laget.

Skal jaggu ikke være lett det her.

Skrevet

Je tror det er viktig å ha klare "linjer" for hverm man ber slik at ingen føler seg utelatt, dvs:

- alle av samme kjønn

- alle på samme alder

- alle av samme kjønn/alder (f.eks alle de 3-årige jentene)

Etc.

Iallefall ikke velge ut noen, eller la barnet velge noen. Unger har lett for å føle seg utelatt samt at barn i den alderen gjerne skifter venner fra en dag til den neste.

Skrevet

Akkurat det er litt vanskelig å få til i store barnehager, kamomille. Det er ikke mulig i vårt tilfelle.

Skrevet

MAn trenger jo ikke invitere alle i barnehagen da. Det går jo ann å begrense til f.eks alle jentene på avdelingen/basen gruppa.

Hvor mange av samme kjønn og alder kand et være på avdelingen da?

Skrevet

Oi, er det vanlig å invitere de fra bhg i 3årsdag??

Trodde det var noe man begynte med litt senere jeg...tror ikke vil skal ha kjempediger barnebursdag for snuppa her når hun blir 3 i januar gitt, tenkte invitere venner og barna deres, samt familien jeg. Som vanlig.

Skrevet

Kjører du virkelig den linjen med en så stor avdeling som den min datter går på?

Og ikke minst, om barnet ditt slik som mitt leker endel med "de store guttene-dvs 4 & 5 år", hvordan kan jeg da velge bare jentene når det faktisk ikke er de hun leker med til vanlig? Eller bare 3 åringen for den saks skyld.

Jeg klarer bare ikke å se hvordan vi skal velge for at det skal bli best for henne, slik at hun får de hun leker med og setter pris på, samtidig som man ikke skal støte noen av de 40 barna...

Skrevet

Vi inviterte ingen fra bhg til 3 års dagen. De feirer i barnehagen alikavel. Selve bursdagen ble feiret med slekt og venner som hun leker med utenom barnehagen (mange veninner med barn).

Skrevet

Jeg aner igrunnen ikke hva som er vanlig. Men hun er bedt i en bursdag nå, til en i barnehagen (også 3 årsdag), så da tenkte vi at vi skulle be noen i barnebursdag vi også.

Men vi hadde IKKE tenkt til å be hele barnehagen, tenkte igrunnen på noen få barn som hun setter pris på. Men det er da dilemmaet ift at noen kan føle seg utenfor kommer.

ARG, det letteste er kanskje bare å ha familie bursdag :-(

Skrevet

det som er mest vanlig i den bhg jeg jobber er at de ber alle av samme kjønn i samme alder som bursdagsbarnet.

Eller så må det være hele gruppa (alle i den bhg/avdelingen som er samme alder)

Skrevet

Vi skal ha 4 års dag snart og vi har tenkt til å be de ho leker mest med i barnehagen og venner utenom barnehagen. Vi har spurt barnehagen hvem ho leker mest med og har kun tenkt til og be disse. Har tenkt til og levere innbydelsen i hylla til barnet i barnehagen.

Ser ikke helt problemet med å ikke be alle jeg da. Er jo barnet ditt sin dag og ikke alle de andre barna i barnehagen.

Skrevet

Er ganske stor avdeling mine barn går på. Dessuten så leker min eldste kun med halvparten av de på samme alder på sin avd. Han har mange venner på den andre avdelingen også, så da blir det jo helt feil at han inviterer alle på sin avd. også de han aldri leker med, men kan ikke invitere de på den andre avdelingen han leker mye med.

Er nok ikke så enkelt som du vil ha det til, kamomille.

Vi inviterer kun de han leker mest med. Det er den eneste løsningen som fungerer for oss. Og er såpass mange barn i bhg at det er ingen som kommer til å føle seg utelatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...