Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Ble ganske sint på jenta mi isted. Hun er egentlig ganske flink når hun skal legge seg, men innimellom går bare alt galt. I det siste vil hun ikke noe av det vi sier og hele tiden skal hun bare eller vil ha et eller annet. I sted ble jeg litt sint på henne og måtte gi meg selv en time out før jeg gikk inn på badet igjen. Går jo helt fint, men sitter igjen med skikkelig dårlig samvittighet etterpå, selvom jeg sa unnskyld til henne..... Skal ikke være så enkelt med disse små.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Å, det kommer mange slike episoder opp igjennom;) Jeg hadde samme sak overfor min tenåring i dag. Eksploderte så til de grader, fordi ting hadde bygget seg opp i løpet av dagen, og så kom det en filleting og veltet hele tålmodigheten min overbord. Ba om unnskyldning, og forklarte så godt jeg kunne hvorfor det ble som det ble. Det var greit, det, sa h*n:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Ja, det kan jeg tenke meg, at det kommer mange slike episoder. Men får så dårlig samvittighet etterpå. Prøver jo og forklare henne hvorfor det blir sånn, men ho er jo ikke mer enn 4 år ennå og da kan man ikke forvente at hun skal skjønne alt sånn. Nå sover ho søtt i senga si, og alt er glemt i morgen forhåpentligvis...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Det som er bra, er at du forsøker å forklare:) Det skal du ha. Fortsett med det. Og den dårlige samvittigheten kan du ha litt av(nok til å be om unnskyldning), men kast resten:) En er ikke perfekt, og en klarer ikke alt like bra hver dag. Det har faktisk barna også godt av å se. Det er sånn livet er, vet du:) Og så skal du huske å jobbe med det som leder til slike episoder, hvordan er din rolle i det? Det er det du kan gjøre noe med. Og at ungene trasser er normalt, selv om det er slitsomt. En har lov og skal sette grenser, og at en da overdriver litt av og til ang reaksjoner, er normalt. Og hun har nok glemt det i morgen, ja:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Tusen takk for støttende og oppmuntrende svar. Den dårlige samvittigheten begynner og gi seg nå, heldigvis. Man er jo bare et menneske og innimellom så er man så sliten, så sliten
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 fint du syns det var "trøst". En lærer seg selv etterhvert å slippe den dårlige samvittigheten:) Den slapp hos meg da jeg ba om unnskyldning. Og sliten er alle innimellom. Jeg er det ofte, jeg også. Som nå for tiden. Har lyst å "sove middag" til alle døgnets tider;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå