Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Hvorfor bryr dere dere så j...... mye om unge mødre!?! Om dere synest det er fortidligt å få barn før man er fylt 20, jamen da er det vell bare til å la vær å få barn før dere er 20 da, er jo ingen som tvinger dere! Men hva naboen gjør har da dere stengt talt ikke noe med om hun får barn når hun er 20 eller 30 det er da helt opp til henne og stengt talt ikke dere! Så slutt å døm! Dere har sikkert nok med deres eget! Og om man blir alenemor eller ikke det har ingen noen garanti for at man ikke kan bli! "Gji det 1 år, så er du alenemor!" Hva vil dere frem til egentlig at det bare er unge mødre som kan bli alenemødre!? Du har vell ingen garanti for at du som er 35 år ikke kan bli alene ? Er vell litt tyngre å være alenemor i 30 årene enn i 20 åren! Spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg har ikke fordommer mot yngre mødre, men kan godt argumentere FOR å være over 30 å få barn. Utrolig mange som har meninger om det også.. Alle får velge selv mener jeg. Bare ett spm til deg: "Er vell litt tyngre å være alenemor i 30 årene enn i 20 åren! Spør du meg!" Hvorfor det?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Har du prøvd å være mor både i 20-årene og i 30-årene? Ikke det, nei. Hvorfor uttaler du deg om det, da?
prekæs Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Det kommer vel muligens an på tyngden sånn ellers.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Den siste kommentaren var litt drøy; "Er vell litt tyngre å være alenemor i 30 årene enn i 20 åren! Spør du meg!" Hva vet du om det? Jeg vet alt om det, jeg, og der er ingen forskjell;) Ellers kan folk få barn akkurat når de vil, for meg...... eller litt for tidlig på ungdomsskolen, da.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Nå fikk jeg ikke sakt(ble så provosert) at jeg er helt enig i det at en på 30 har mer erfaring osv en en på 20 og om man har en bra utdannelse så er jo det kjempe bra . Men jeg kjenner både 20 åringer og 30 - 40 åringer som er førstegansmødre. Og når man er 20 år er man ung og sprek når man nærmer seg 30 - 40 så er man i grunn ganske sliten! Og nei jeg har ikke vært begge deler men jeg kjenner folk som er det ! Skjønner ikke hvorfor dere skal være så dømmende!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Jeg vet sefølgelig ikke hvordan det er å være mor i 30- 40 årene, Jeg vet bare hvordan det er å være ung mor. Samme som dere som ikke er ung mor, ikke vet hvordan det er å være ung mor. Men flott at det ikke er noe forskjell da. Men for meg så vil jeg tro at det er "TYNGRE" hvor eldre man blir. Men det er min mening
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Men du glemmer en ting: Det finnes GAMLE 20- åringer og det finnes UNGE 30-åringer :-) Jeg har passert 30, ung og sprek som bare det og lagt fra kjerring :-) Vet om 20 åringer som er mye mer "kjerringer" Kan vi ikke bare være enige og konkludere med en ting: Egentlig er det ikke alderen det kommer an på, men personen :-) Alder er bare et tall.. Er ikke så stor forskjell på 27 og 33 år.. Jeg har flere venner som er yngre enn meg (og eldre) Åsså er det jo sånn at i dag er det så mange som er over 30 og får barn. Barnet mitt blir ikke "den eneste med gammel mamma" som det kanskje ville vært for 30 år siden... Da synes jeg det er verre når man er 64 år og blir far... (så på babyverden.no)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Til NN 20:06 (HI?) Jeg som skrev over at jeg vet hvordan det er både i 20-årene og i 30-årene. Jeg fikk barn tidlig, og har stor aldersforskjell mellom barna mine. Alene ble jeg begge gangene. Så jeg har vært småbarnsmor og alene både i 20-årene og nå i 30-årene, og VET dermed hvordan det er. Eneste forskjellen er vel at en er tryggere som eldre(kan jo også ha sammenheng med at det var nr 2). Sliten kan en jammen bli samme hva alderen er. Så jeg vet, jeg. Du tipper, du;) Regner med du er i starten på 20-årene, da:) Ikke rakker jeg ned på noen av gruppene, heller, for jeg er jo i begge to;)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Jeg er 36 år og har en sønn på 1 år...jeg er IKKE sliten....og flere barn skal det bli!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Hihihihihih må bare le av dere "unge" noen ganger. Dere tror det er såååå stor forskjell på å være 20 vs 30. Du skjønner at det er ikke så stor forskjell nemlig =) Bortsett fra at man kanskje har litt mere erfaring og er blitt litt klokere, men veldig liten forskjell altså.:)Den fysiske vekta variere like mye fra person til person i 30åra som i 20åra, og for min del er jeg i mye bedre fysisk form i 30åra enn da jeg var i 20åra...så skjønte ikke helt det med tyngre...høres ut som du tror vi er en gjeng med feite kjerringer:) Tørr vedde på at du ikke hadde sett forskjell på oss om du så oss live skal jeg si deg;) Bare vent å se, så skjønner du hva jeg mener om noen år! men det er det med den erfaringen da.... Men tror det er like tøft å være alene enten man er i 20,30 elelr 40årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå