Gjest Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Eldste fyller 4 år i desember, og da er det jo mørkt tidlig. Har har på en torsdag i år, og jeg har lurt litt på å lege barnebesøket til lørdag f eks kl 13 - 15. I fjor tok vi det på bursdagen etter barnehagen fra 17 - 19. Synspunkter? Fordeler/ ulemper? ;-)
☆Monkey Business☆ Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Datteren min fylte 5 forrige fredag og vi hadde barneselskap lørdag fra 13 til 15....helt supert:) Vet om mange som har hatt det på lørdag og det synes jeg er helt greit, folk er ofte slitne på ettermiddagene.
Har tre søte små Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Pleier å ha de i ukedagene fra 17-19, vet ikke helt hvorfor, men det er det som er mest vanlig her.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Absolutt lørdag om du ikke kan få barnehagen hjem til deg i bhg-tida (dersom du kan ha alle). Etter bhg-tid er alle på sitt slitneste, inkl bursdagsbarnet.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Ja, her også, men jeg vurderer å tenke litt nytt ;-) De er jo slitne på ettermiddagen disse små...
Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Nei, i barnehagetiden går det ikke. Hverken tid eller plass ;-) Lurte bare på om det ble sånn at veldig mange meldte avbud pga andre planer i helgen?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 må jo være greiest for foreldrene også at du har det lørdagen. Da slipper de å stresse med å kjøre på barna sine på ettermiddag etter barnehage-tid. Skal foreldrene være med? (aner ikke hva som er vanlig:p) Om ikke, så har de jo 2 timer med et barn mindre, som de kan bruke på å vaske, handler osv midt i julestria:)
Gjest Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Min personlige mening; jeg HATER besøk på hverdager etter barnehagetid. Jeg blir pottesur hver gang ungene skal i besøk en hverdag fra 17-19. Leggetiden blir helt forstyrret, ungene sovner i bilen på vei hjem, vil ikke sove når man kommer hjem, for ikke å glemme stresset fra barnehagen og direkte i besøk, samt klesskiftet i garderoben. Selvfølgelig får de lov til å gå i besøkene som er i hverdag, selv om hele ettermiddagen og kvelden/natta blir ødelagt, og nei, jeg sier ikke noe til foreldrene, men inni meg så er jeg rasende. Så jeg har selv besøkene til mine barn en lørdag, feks 11-14. Da er besøket unnagjort tidlig, barna får tid til å roe seg ned etterpå og foreldrene til gjestene kan nyte en lørdagshandling uten barn eller en rolig formiddag hjemme med tv'en.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Ja, jeg er helt enig. Her hvor jeg bor arrangerer jo i tillegg halve barnehagen besøket på hysteriske Ablegøyer, så ungene er jo helt hyper kl 19 :-/ Nei, det blir nok lørdag. Takk for svar alle sammen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 jeg har det i en verdag og har bedt gjestene komme 16.30. men hvordan det går vet jeg ikke enda... hehe... men det er nok mer gunstig å ha det i en helg. passa bare så fryktelig bra siden jeg bare har 1 skoletime den dagen, så jeg kan jo bruke hele dagen på og fikse i fre... hehe
Gjest Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Ja, det er også en ting, jeg misliker enda sterkere besøk i hverdager på McDonalds, Dolly Dimples eller Ablegøyer etc. Man må kjøre betraktelig lengre og innerst inne så mener jeg at det er regelrett juks. Joda, vet jeg er litt rar sånn sett, men jeg synes faktisk det er det. Kanskje for i min barndom var det aldri noe snakk om å feire det andre steder enn hjemme? Tror jeg er for gammel for slike nymotens ting.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Ja, jeg også (og du er jo pur ung da ;-) )
erteposen + 4 Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Vi hadde selskap lørdag 13-1530, og det fungerte veldig fint. Vi fikk gode tilbakemeldinger på det, også den ekstra halvtimen. Vi skulle vise filmen fra sist år, og da passet det med litt utvidet tid. Noen har det rett etter bhg. For oss blir det litt tull siden vi ikke har bil og det kan bli litt krøll, men jeg har ikke hørt noe negativt om det. Noen tok faktisk alle barna med seg etter bhg, og vi hentet der kl 1830. Jeg vet om mange som synes 1900 er litt sent å avslutte på en hverdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå