Gå til innhold

God sjokoladekrem? helst lys...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger flere baketips jeg...

 

Noen som har en oppskrift på en lys sjokoladekrem til sjokoladekake?

 

smør

kakao

melis

kaffe

 

men hvor mye av hver???

 

*heltgrønn på kakebaking*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

300 gr smør

400 gr melis

2 ss sterk kaffe

3 ss kakao

6 stk eggeplommer

 

visp smør og melis i mikseren.

Tilsett kakao og sterk kaffe.

Bland i en og en eggeplomme mens du pisker.

 

Denne er veldig god fargen på kremen blir etter hvor mye kakao du har i. Og vil du ikke ha den sterk så ikke ta i så mye kaffe.

en kalloribombe.

Skrevet

Så nå at du helst ville ha en lys.

Dette er en oppskrift på smørkrem.

 

rør hvitt 75 gr smør og 1 1/2 dl siktet melis.

rør i 1 eggeplomme og en ts vaniljesukker.

Skrevet

Tusen takk! :)

 

men, eggeplommer?

har jeg aldri hørt om/brukt før....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...