Gå til innhold

Jeg vil ha en til, men det vil ikke han...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så lyst på en tredje skatt. Vi har to fra før som er 5 og to og et halvt. Jeg synes det passer bra med en til nå.Mannen min vil ikke ha flere, ihvertfall ikke de nærmeste årene.

Jeg synes det hadde vært fint om det ikke var så stor aldersforskjell mellom ungene. Da må jeg jo ha småbarn veldig lenge! Dessuten vil jeg kanskje ha en nummer 4 også...

Er det noen av dere som har hatt problemer med å få med mannen på planene? Hvordan får jeg han til å ombestemme seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her vil heller ikke mannen ha flere, mens jeg vil.. men våre 2 er ikke mer enn 9 mnd og 3 år, så det hadde ikke vært aktuelt å bli gravid før om ca 1 år uansett. Her har jeg innsett at jeg må slå meg til ro med de 2 velskapte barna jeg har, selv om jeg innerst inne har et håp om at det skal skje et "uhell" slik at vi får et barn til :)

Skrevet

I utgangspunktet ville eg har 3-4 og han 2-3. Dermed blei vi egentlig einige om 3. Pga tunge svangerskap bestemte vi oss for å stoppe etter 2 (har gut og jente). Men dette året som har gått etter lilletuppa vart fødd har vore så flott at eg glatt hadde skrudd tida tilbake og tatt det på nytt igjen (utan å endre på ein einaste ting) viss eg fekk sjansen. Så eg har lyst på ein til. Om ei stund.

Mannen min ville IKKJE. Vi hadde bsestemt oss for at to var nok, og han følte seg overkjørt fordi eg gjekk ut ifrå at eg ville klare å få han til å ombestemme seg. Dermed holdt eg munn. Eg har ikkje nevnt barn nr 3 med eitt ord på 5 mnd. Og her ein dag kom han og sa at tanken på ein til faktisk ikkje var så dum likevel. Om ei stund riktignok.

Har lyst til å ha mellom 3 og 4 år mellom dei to yngste, hadde vore greitt å vere ferdig med eitt bleiebarn før ein går i gang med neste. Og så vil eg ha baby om våren neste gong (har to haustbarn frå før).

Mitt råd er å gjere det heilt klart at du ønsker deg ein til, og deretter la det ligge. Kanskje er du like heldig som meg, kanskje må du nevne det igjen etter ei tid. Men ikkje MAS.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...