Gå til innhold

Tips til ryggsmerter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 28+1, og har forferdelig vondt i korsryggen.. hatt det noen dager..

Tips til hva man kan gjøre for at det skal bli bedre?

Føler meg ikke vel i det hele tatt.. får knapt sove osv.. vondt, vondt, VONDT!

Man skal ikke ta Ibux vet jeg.. men er Paracet greit?

Og hva med tigerbalsam? Står at man bør ta det i samråd med lege..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta både paracet og paralgin forte. Du kan sjekke på www.felleskatalogen.no

Skrevet

Akupunktur!!! ahhhhh hadde jeg bare visst det tidligere i svangerskapet! Det er som natt og dag!! Deilig å vœre "smertefri"!!!

Skrevet

Trodde ikke varme skulle hjelpe så mye, men her bruker jeg varmeflaske eller sånn rispose til å varme i mikroen hver dag...

Også får jeg sambo til å massere ca 1-2 ganger i uka, med olje, for uten gjør det for vondt.

Skrevet

Åh, varmeflaske må jeg prøve! :D

Er mest vondt når jeg skal sove.. på kveldene og hvis jeg våkner på natta.. så håper varmeflaske funker..

Hvis jeg ikke blir bedre i det hele tatt så må jeg kanskje sykemeldte meg fra jobb, iallefall litt.. og det vil jeg IKKE! :(

Skrevet

Prøv akupunktur!!! Fikk satt nåler for bekkenløsning samtidig med modningsnåler nå, og det hjelper faktisk! Verdt å prøve før sykemelding i hvert fall.

Skrevet

Ligg med en stor pute under beina.. =) og mellom beina når du ligger på siden.. denne puten må være tykk og stor nok til å støtte hele foten (alltså ikke bare mellom knærna). Dette anbefalte fysioterapauten meg. I tilegg anbefalte han å ta det med ro og bygge meg opp i en sikksakk når jeg satt i senga el sofaen.. =) =) hehe.. det vil si kjempemasse puter i ryggen og godt med puter under knærna...da fikk korsryggen slappe av. Det finnes spesiallagde bekkenputer hos bandagist men også rimeligere alternativ hos IKEA.. =)

Skrevet

Selfølgelig, jeg glemte og si; AKUPUNKTUR!! For en fantastisk ting altså.. Viss du absolutt ikke vil ha sykemelding BØR du prøve det. Jeg har tatt 4 behandlinger for bekken og ryggsmerter og er så og si smertefri!!

Kan også nevne at jeg ikke kjente bedring før noen dager etter beh. nr 2. og at jeg hadde 2 behandlinger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...