Gå til innhold

Det ble en stor gutt!!!!!!!!


har4barn

Anbefalte innlegg

Tirsdag 11.november gikk jeg en tur med en venninne. Vel hjemme igjen, kjente jeg mye nedpress og en viss uvelhet. Ringte mannen min og minte ham på å ha på mobilen hele tiden.

Rett etterpå kjente jeg de første riene. Satte meg på nettet og målte lengde og avstand på dem. De kom alle med 4-6 minutters mellomrom. Pga av tidligere raske fødsler, ringte jeg ned til fødeavd. Var ikke særlig vondt enda, men de ba meg likevel komme ned.

Faren min hentet meg, og mannen min møtte meg på sykehuset. Der ble det konstatert 2 cm åpning og moden livmorhals. Jordmor trodde dette kom til å gå raskt - slik de forrige fødslene mine har gjort.

 

Men, den gang ei.... Etter to forsøk på stripping (auu!!!)

og 10 timer med svake rier og kun 6 cm åpning, ble det bestemt å ta vannet. En annen jordmor kom og fikk tatt vannet under en ri. Deretter "førte" hun hodet til babyen inn i bekkenet (det var ikke festet), og fra det sekund begynte et hel*****! Hadde sammenhengende ri og forferdelige smerter. Jeg kjente at han "skrudde" seg ned i bekkenet og pressriene begynte etter ca 10-15 min.,og 5 minutter senere var Øyvind ute!! Han stor med bare hodet ute en ri, så han var helt blå den første dagen i ansiktet.

 

En stor gutt på nesten 4,6 kg (10 dager før termin!!) og 53 cm!! Fikk kun et skrubbsår, så det var nok bra jeg var fjerdegangsfødende :).

 

koser oss nå hjemme sammen med stolte storesøsken. Takker for oss her inne, og lykke til alle dere som enda ikke har født!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare inn å snike litt og jammen har du fått!

GRATULERER SÅ MYE!!!!

Du er vel glad for at du ikke gikk til termin. Skikkelig stor gutt ja=)

Dere må kose dere kjempe mye!!

 

Stor klem fra Gunnbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...