Gå til innhold

Synes kontantstøtten på ligningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begår ganske uforskyldt den ene økonomiske brøleren etter den andre, og nå vil jeg forhindre en til.

Jeg er langtidssykemeldt etter permisjonen og tjener dårlig, lite nok til å få rentefritak på studielånet. Men fra og med oktober har jeg mottatt kontantstøtte, det hjalp litt. Men i natt ramlet det en tanke ned i hodet mitt; hva om kontantstøtten utgjør det som skal til for at jeg ikke kvalifiserer for rentefritak likevel???!!! Det ville jo være TRAGISK! Herregud, jeg burde satt kontantstøtten over på mannen min, så hadde vi vært sikre på at alt gikk som det burde...

Lånekassens rentefritak baserer seg altså på årets ligning, men går kontantstøtten innunder dette? Man betaler jo ikke skatt av den (tror jeg) så da er det vel kanskje håp om at jeg ikke har skutt meg selv i foten denne gangen også...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur ikkje den gjer det sida den er skattefri, på lik linje med barnetrygda.

Skrevet

Gudameg barnetrygden også ja, den hadde jeg helt glemt! *lettere sjokk* Trøste og bære, får da inderlig håpe at ikke disse to godene har spolert hele rentefritaket... Rentene som bygger seg opp, særlig med tanke på at jeg har utsatt terminbeløp to ganger i år, er langt større enn hva barnetrygd og kontantstøtte utgjør i hvert fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...