:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 har dere fått tilbud om samlivskurs? altså fordi dere er gift, jeg tenker ikke på det som man får tilbud om når man får barn. står nemlig det i samfunnsfagboken min at folk får tilbud om det, men jeg har ikke hørt om noen som har fått det og tenkte kanskje de har gjort det om til samlivskurs for par som får barn.
2 Sommerbarn Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Noen kommuner har dette tilbudet, ikke alle. Tror nok dere selv må ta kontakt for dette. Altså det er et tilbud kommunen har, men de innviterer ikke alle som har giftet seg, men de som ønsker kan melde seg på.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Fikk tilbud om det etter at me fikk jenta våres i 2006, i regi av helsestasjonen, fikk nr 1 i 2004 og var ikkje gift da, gift i 2005. Men ikkje noko tilbud fordi me gifta oss, gifta oss borgelig da, hvis det har betydning.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 takk. hvordan får man informasjon om at man kan melde seg på dette samlivskurset? (har eksamen snart så da er det greit og vite... hehe..)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2008 ja for det via helsestasjonen fordi man har fått barn vet jeg om. (aleneforeldreforeningen mente det var diskriminering fordi aleneforeldre ikke var invitert) hm.. rart bare noen får tilbud når man gifter seg.
2 Sommerbarn Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Gjerne helsestasjon, samlivsterapeuter, legen eller på kommunen sin hjemmeside.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Nei. Vi fikk tilbud om godt samliv for nybakte foreldre fordi vi lette etter det aktivt selv.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 vi fikk også tilbud om det da vi ventet lillegutt! Men det gjalt ikke bare vi som er gift, det gjalt alle kommende foreldrepar! gunnen til at de hadde begynt med slike kurs var fordi over 50% går fra hverandre før barnet fyller 2år!
Gjest Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Nei, ikke da vi ble foreldre i 2003, gift i 2005 og foreldre for andre gang i 2005. Men vet at førstegangsforeldre i 2005 fikk tilbud om samlivskurs. Vi fikk ikke, siden vi sto over kneika da eldste ble født, hehe. (Leste en statistikk en gang at de fleste samlivsbrudd skjedde innen 18 mnd etter fødsel til første barnet. Hvis forholdet "overlevde" den påkjenningen var det gode prognoser for videre samliv)
Sylteflesk Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Nei. Vi giftet oss våren 2007, fikk ikke noe tilbud om kurs. Har vært på sånn "få-barn"-samlivskurs, men fikk ikke tilbud om det heller siden vår bydel ikke hadde - vi tok kontakt med en kursleder i en annen bydel og fikk være med der.
Galskapens overhode Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 ikke noe tilbud, hverken som nybakte foreldre eller som nygifte.. Begge deler i 2008
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2008 takk folkens :-) da skal jeg greie og svare på alt som har med barn og familie og gjøre innen samfunnsfag... hehe... *håper håper håper, jeg kommer opp i det*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå