Gå til innhold

Merkelig hva dyr får med seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttongen kler på seg og fyker ut døra flere ganger for dag, først for å gå til skolen, siden for å treffe kompiser, ut å leke, på besøk osv. Annenhver fredag drar han derimot til pappa'n for å være i to dager. Og da gråter Vargar. Lille babyhunden sitter ved døra og syter lenge og er rett og slett bedrøvet før han tuser bort på plassen sin og legger seg.

Utrolig at reagerer slik, når Guttongen bare stikker ut en tur leer han ikke på seg, og sover videre. Merkelige greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heilt utrulig kva dyr skjønner. Mannen min er diabetiker og hadde generelt litt for høgt blodsukker, men ei natt så vekker han meg og seier, eg må eta, eg er låg. Etter at han hadde ete og kom inn att så spør eg, korleis merka du det a? Eg våkna av at bikkja sleika meg i ansiktet. Han hadde da under 2 i blodsukker som er ganske så lågt. Bikkja merka det.

Svigerinna mi har hestar, den eine hesten der, Svarten, var heilt utrulig. Ungane var på jorde med hestane når noko plutselig skremmer hestane, Svarten er på bakbeina og ungane springer, yngste mann sklei i søyla og låg på bakken under hesten. Hesten ser han og kastar seg til sida, landar ikkje på høvane men på albuen, rett ved sida ungen. Mannen min og søskna hans mista tanta si for 6år sida. Ungane til svigerinna mi hadde eit nært forhold til denna tanta og tok det veldig tungt at ho døde, var 48år gammal. Hver dag ungane kom heim fra skulen så sto Svarten og venta på dei i havna, også gjekk han med dei opp langs vegen så langt han kunne. Det var spesielt den eine ungen som tok det litt ekstra tungt, men da kunne han gå inn i havna til Svarten og snakke med han. Hesten skjønna at det var noko gale og trøsta ungen. Dei andre hestane var ikkje slik, kun den eine hesten.

Dyr er nokon rare kryp, skjønnar utrulig mykje meire enn me kan tenke oss.

Skrevet

Åhh, fikk nesten litt tårer i øynene av Svarten, hester er fantastiske skapninger, ingen tvil om at de forstår mye.

Det med dia og hunder har jeg hørt før, de reagerer på ånden man får når bls synker, og jeg mener jeg har lest at det finnes hunder som er trent for å varsle ved både lavt og høyt bls, hos feks folk med funksjonshemminger som kan ha vanskelig forå måle selv, eller gi utrykk for hvordan de har det. Helt utrolig. Og man hører jo stadig om hunder og katter som varsler feks brann, eller jordskjelv. Så uttrykket "bare et dyr" blir i mange sammenhenger veldig feil å bruke, de kan ofte mer enn oss =)

Skrevet

Da jeg var liten, og skulle besøke venninna mi måtte jeg gå over en bakketopp der veien var veldig smal. Det var rett som det var noen som bulka der, for det var veldig uoversiktlig. Og vi var igrunnen litt engstelige for å gå der, for bilene kom gjerne litt vel fort.

Rett ved siden av bodde et eldre par som hadde en collie. Den gikk for det meste løs, men hadde fast plass på trappa med utsikt til veien. Det som var helt utrolig var at hver gang jeg, eller andre barn, kom gående i retning av bakketoppen, så kom bikkja ned på veien og gikk på utsiden av oss til vi var trygt over på den andre sida. da bråsnudde den og løp hjem igjen. Det skjedde aldri med voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...