Gå til innhold

Dobbelsidig brystbetennelse:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 dagen med feber og smerter i begge brystene kom jeg meg endelig til lege. Var litt optimist og tenkte at dette kun var tette melkeganger og at hyppig amming og pumping skulle fikse det, men nei. Måtte bite i det sure eple og innse at dette var betennelse og komme meg til lege.

Så nå har jeg startet med antibiotika x4.

Men saken er at lille frøkna har fått litt brystvegring. Og hun blir så sinna når jeg skal legge henne til brystet.Hun tar tak og suger en 3-4 ganger og slipper- deretter et vræl. Har fått Syntosinon nesespray også.

Til dere som er erfarne: Det jeg gjør i praksis nå er å tilby henne brystet først og pumper meg 10 min på hver side etterpå og gir henne resten på flaske. Høres det greit ut, noen andre råd? Er også usikker på hvor ml mm en 3mnd gammel baby skal ha per måltid- da hver 2-3 time. Noen som vet?

På forhånd takk;)

Hilsen ei som skal ligge på sofaen i kveld og kose seg med Spelt Grandis og Kosepose;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au, det er vondt!

Hadde det selv da eldste var ca 3 uker, men han tok heldigvis puppen greit (selv om det var sinnsykt vondt for meg...)

Har du prøvd å amme liggende? Det har alltid funket på mine hvis de tullet seg med puppen.

Skrevet

Takk for svar. Nei har ikke ammet liggende, men alt er jo værdt et forsøk:)

Har faktisk reist meg opp og gått litt til hun har roet seg og deretter satt meg forsiktig ned, ammende. Det har hjulpet. Ellers tar hun flaska med mm i et sup nesten:)

Skrevet

Det er jo et godt tegn :-)

Jeg syns det var absolutt mest behagelig å amme liggende på siden i sengen, og da får banet også "ligge fritt". Mine gutter begynte å vri voldsomt på seg rundt 6 mnd, og jeg klarte nesten ikke amme dem sittende lenger.

Skrevet

usj, hørtes vondt ut.

Kan jo hende at grunnen til at hun ikke vil ha brystet er fordi hun vet at det kommer flaske etterpå. Det er jo mye letter å få i seg mat fra flaske, altså mindre strev for babyn og det foretrekker de vissnok. Da vil de naturligvis fort bli utolmodige ved puppen:) Et tips kan være å kun bruke nyfødt tuter på flaskene så hun ikke får i seg maten så lett og fort. Kansje hun da blir mer villig ved puppen igjen. Ikke vet jeg:)

Skrevet

Det var jeg ikke klar over. Uff mye negative konsekvenser av forskjellig.

Håper dette svineriet går over raskt så ting kan normalisere seg litt.

Det neste blir vel diare for lille pga antibiotikaen... Jeg også for den saks skyld, he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...