Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Gutten er snart 4 mnd, og jeg har bare hatt problemer hele tiden med 8 brystbetennelser, tette melkeganger og sopp.. Nå har de påvist at jeg har fått leddgikt etter fødsel, og skal begynne på medisiner når jeg har stoppa å amme. Tenkte først at jeg kunne ta meg god tid med ammeslutt, men na har jeg begynt å få vondt i en pupp igjen så nå vil jeg bare stoppe å amme så fort som mulig. Men hva gjør jeg for å stoppe?
Sivalur Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Tror du kan få noen tabletter hos legen som stopper produksjonen. Men kan jeg spørre om hvilke symptomer du hadde på leddgikt? Og hvordan det ble påvist? Er veldig redd for å få dette selv, innbiller meg at det er arvelig(?) og har en del småplager nå som jeg ikke helt vet hva skyldes.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 det er bare og slutte det.. begyn med mme... pump deg kun når du har melkespreng og ikke pump mer enn nødvendig, så blir melka for borte også... men du kan vel da begynne på medisiner før melka er borte, det er vel bare så lenge du ammer, så barnet ikke får medisinene gjennom mm...
Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Du får noen piller av legen som heter parlodel, da forsvinner melka i løpet av ei uke. Du kan ikke amme når du går på disse. Jeg tok disse samtidig somm jeg hadde brystbetennelse. Jeg lurer og på hvilke symptomer du hadde på leddgikt? Jeg har fått så vondt nede i anklene og i håndleddene etter jeg fikk småen:-(
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 Etter fire kurer med Diclosil for brystbetennelse, trodde jeg det bare var bivirkninger som gjorde at jeg var stiv i sener og ledd i hendene, jeg klarte ikke strekke ut fingrene eller lukke de.. knærne var såre og vonde, klarte nesten ikke reise meg eller gå skikkelig. Noen dager var bedre enn andre, hvis jeg gjorde noe fysisk som var mer enn normalt så fikk jeg vondt med en gang. hvis jeg bar for tungt fikk jeg vondt i håndledd og inni skulder samme kveld/natt. etter en måned forandra smertene seg, jeg hadde mindre vondt i sener og jeg var rød og sår på selve knokene på fingrene, ikke alle. Har nå også vondt i ledda på foten, så til tider stabber jeg rundt som en gamling....!!!!!!!!! Noe dritt! De påviser leddgikt med to forskjellige blodprøver. To typer leddgikt, den vanlige og den litt "snillere" typen. Hvis du har leddgikt dannes det antistoffer i blodet ditt som en blodprøve kan teste positiv eller negativ på.. Jeg var positiv på den litt "snillere" typen! Vi har ingen i familien med leddgikt, men to menner med urinsyregikt/podagra. Jeg ammer nå bare når jeg har spreng, er ikke det like greit som å pumpe da? Noen som har gjort dette? Hvor lang tid pleier det å ta før man har mista melka? Gutten min får to til tre MME i døgnet nå, så det blir bittelitt mindre melk etterhvert, men av og til skulle jeg bare ønske jeg kunne skru av om dere skjønner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå