Gå til innhold

Noen som har reisetips til Japan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min skal på ferie til Japan i mars og trenger tips til steder vi burde dra, hoteller, restauranter osv. Vi skal være der i 3 uker :) Noen som har vært gravide i Japan? ant er jeg ikke gravid nå og blir det mest sannsynlig ikke før vi skal dra heller, men så vidt jeg har skjønt er det trygt å dra til Japan selv om man er gravid? Har hørt at man til og med kan spise sushi så lenge man holder seg unna tunfisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så heldig du er! jeg har vært i japan flere ganger, og ville definitivt prøvd å reise litt rundt i landet. dette er veldig praktisk med japan railpass (kan kjøpes i norge før du drar.)

nara er en fantastisk liten by ikke langt fra kyoto. masse historie, var en gang hovedstad. ellers er takayama en kjempefin og gammel by synes jeg. fint å overnatte på en lokal ryokan her.

mannen min anbefaler et besøk til akihabara i tokyo. spennende bydel med utrolig masse elektrosaker og ting. og harajuku i helgene er gøy, men masse utkledde mennesker og gode fotomuligheter!

hiroshima er også kjempespennende. museet og fredsparken er utrolig å få med seg.

dere kommer helt sikkert til å få det fantastisk! japan er et land som det er veldig lett å komme seg rundt i. har ikke vært gravid mens jeg har vært der, men tror ikke det skulle by på problemer.

god tur! :)

Skrevet

Heldige deg!

Jeg har bodd i Japan i tre år, og har vært der to ganger de siste årene. Det er et fantastisk land med masse spennende steder å se! Og det er et utrolig trygt land, de har lav kriminalitet og japanere er utrolig høflige og behjelpelige, til tross for at de snakker dårlig engelsk. Jeg greide å legge igjen lommeboken min på en bardisk på et utested klokken tre på natten, og oppdaget det ikke før jeg kom på hotellet. Og da jeg kom tilbake på utestedet, nesten en time etterpå, lå lommeboken der fortsatt, på akkurat samme sted! Forsøk det samme i Oslo du ;)

Du skriver ikke hvor du skal reise til i Japan, men jeg antar at du skal innom Tokyo. Jeg er enig med hun over om at Akihabara er verdt et besøk, det er elektronikkdistriktet i Tokyo, og der kan du finne masse spennende duppeditter til mye billigere enn her i Norge. Jeg er veldig glad i et sted som heter Shimokitasawa, det er en veldig avslappet del av Tokyo som kan minne litt om Grynerløkka. Masse spennende butikker, små sushisteder og kunstutsalg. Bare gled deg, både mat og drikke er billig!

Dette blir visst langt! Jeg kunne skrevet side opp og side ned, men slutter her. Håper dere får en kjempefin tur!

Skrevet

Tusen takk for tips jenter. Vi har ikke bestemt hvor vi skal, men flyr nok inn og ut av Tokyo. Tenkte i alle fall noen dager der på slutten for shopping og sånn, men har lyst til å reise rundt og se landet og 3 uker er jo en stund så håper vi får sett masse :) Det er bare å komme med flere tips hvis dere kommer på noe vi bare MÅ gjøre for det er jo lenge til vi reiser ennå. Har tenkt å kjøpe en Lonely Planet nå og gleder meg til å lese den og få reiseruten litt mer på plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...