Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Vi er samboere og vi har en datter på 3 måneder. Jeg har lenge prøvd å få til en slags ordning til hvordan vi kan være sosiale. Jeg har tenkt at ca 1 kveld i uka kan vi dra ut med venner på cafe eller noe. Og en helg i måneden kan vi dra ut med venner på byen eller hva vi måtte ønske. Sånn hver for oss. Men han syntes ikke noe om det, han syntes det er for tidlig. Hva syntes dere, er det for mye? Ammer ikke, og det er jo snakk om at barnet er hjemme med en av oss når den andre er ute. Han snakker om seg selv som om han er barnevakt, og det syntes jeg blir feil. Han er pappaen til barnet og da ser jeg ikke noe problem i at datteren vår kan være alene med han noen ganger. Ihvertfall ikke når vi ikke har amminga og tenke på. ( har ikke nok melk, så det er sagt) Noen innspill noen? Jeg kommer til å gå på veggen snart hvis jeg ikke får hvert litt mere med vennene mine. Noen sier sikkert at jeg skulle tenkt på det før jeg fikk barn, og at det er for tidlig og dra fra henne. Men jeg har henne så og si hele døgnet. Barnefaren hjelper ikke særlig mye til. Jeg trenger litt fri, og prate med andre voksne mennesker... Hva syntes dere? Noen gode forslag til hva vi kan gjøre, hvordan vi kan løse dette?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Du kan jo eventuelt gå på cafe og ta med deg barnet. Ta det den tiden barnet sover i vognen sin, så får dere snakke ifred. Eller så kan du ordne med barnevakt. Kan jo hende han syns det er for tidlig for han selv og være alene med barnet. Er ikke sikkert han er klar for det. Snakk med han og spør han rett ut om han er redd for å være alene sammen med barnet. Kan jo hende det er derfor han sier han syns det er for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Slutt å jatte med han. Avtal en kveld med en venninne, bare et par timer i første omgang. Når han kommer hjem fra jobb den dagen, sier du at ikveld stikker jeg ut klokken 7, skal treffe 'nina' på kafeen. Hjemme i 9-tiden. Han klarer seg helt supert når han bare må, men det er klart at det er mye bedre for han å sitte hjemme og slappe av mens du ordner med bleieskift og flaskemating! Pass på at du tvinger han til å ta sin del nå, argumenter om at han ikke orker å skifte bleie eller hva det måtte være, nytter ikke. Si at du kan vise han første gangen hvis han er usikker, men deretter MÅ du la han være alene når han skifter, la han ta valg om bodyen må byttes eller ikke og hvilke klær hun skal ha på. Og ikke kritiser det han velger å gjøre (med mindre han pakker babyen inn i 5 lag ull og dere har 24 grader i stua!) Hvis du ikke tar tak i dette nå, risikerer du å ende opp med en som aldri gidder gjøre sin del av arbeidet hjemme. (for å komme med en upopulær kommentar: du må oppdra han på samme måte som en hund.. skryte når han gjør noe bra, ikke klage når han gjør noe dårlig.. og litt disiplin må til). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå