Gå til innhold

Er ikke dette litt merkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8+6 i dag - har det bra i foreløpig, litt ømme bryster og av og til kvalm. Thats it! Heldig tenker jeg. Var på ultralyd på tirsdag der fikk jeg se en "klump" som målte 17.3 mm og jeg fikk høre hjertelyd. Alt så veldig bra ut. Mens jeg rydda i skapet i dag fant jeg en billigtest. Den tar jeg for moroskyld tenkte jeg - må si svare overrasket meg (ble redd egentlig) Teststreken klar og rød - mens den andre streken var svak rosa? Noen som vet hvofor? Om jeg skulle ha mistet i en MA mellom onsdag og i dag - ville vel ikke testen blitt så svak med en gang. Det var nemlig det første som slo meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke teststreken som er av betydning da? Hvis den er klar og rød, gjør det neppe noe at kontrollstreken er svak. Hvis det kommer opp strek i det hele tatt der kontrollstreken skal være, antar jeg testen er gyldig.

Dersom det er teststreken som er svak, kan jo det ha med at du har inntatt litt mye væske slik at mengden hcg ikke like lett kan måles. Dessuten er vel ikke alltid de billigtestene så gode. Jeg brukte slike for å teste graviditet nå, men teststreken ble veldig svak. Men når jeg tok en clearblue digital - sto det tydelig at jeg var gravid.

Vel, jeg synes nå ikke dette høres ut som noe du trenger å bekymre deg for, jeg:) Lykke til videre med svangerskapet:)

Skrevet

Kanskje et symptom til....at det går litt hurramegrundt når jeg skriver - kontrollstreken er tydelig, teststreken er svak....satser på at alt er i skjønneste orden. Takk for svar!

Skrevet

da jeg var og tok hcg test etter en ma og ny positiv test 5 uker senere sa de at det kunne være hormoner som satt igjen etter ma... var heldigvis ikke det, og jeg er gravid, men hormonene sitter uansett veldig lenge i kroppen etterpå!

ta det helt med ro og ikke tenk mer på den testen :o)

Skrevet

Hei. Dette er ikke noe å tenke på. mengden hcg i urinen går litt ned til lengre du kommer i graviditeten. Jeg har hørt om de som har testet negativt langt ute i graviditeten uten at de hadde mistet. Helt normalt dette ;) Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...