May-juli07+mai09 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 lurer på hvor mye dere er aktive med barna deres på en dag som dere er hjemme hele dagen?? noen ganger føler jeg at jeg ikke er aktiv nok og sitter kanskje litt mye i sofa`n, men jeg er heller ikke superkvinne med energi til 1000... hvordan ser dagene deres ut??
Koala *g07* Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Gutten min er flink til å aktivisere seg selv. Men sier i fra om han vil ha oss med på noe. Om vi går hjemme en hel dag sammen, kan vi gjerne gå ut en tur, leke litt med div. leker, tegne, lese litt. Ellers bruker han mye av tiden sin på egen aktivitet. Han er snart 21 mnd. Synes det er viktig at han kan aktivisere seg selv, og ikke være avhengig av å bli satt igang. Har egentlig aldri hatt fokus på at jeg må være så og så mye med han. Kan ofte sitte i sofaen med litt skolearbeid, å bare følge med på han leke. Men merker i den hektiske hverdagen at tiden blir altfor liten, når man selv er på jobb og han er i bhg. Så helger er gode å ha.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Hverdagene går bort i middagslaging, tegning og lesing, og litt tøys og kos de timene vi er sammen alle sammen etter bhg og jobb. Av og til drar vi rett fra bhg og til oldemor og oldefar eller besteforeldre, men pleier å legge sånt til helgene. En typisk lørdag ser slik ut: Eldste tår opp ca halv 8 og ser på barne-tv mens mamma/pappa og minsten slumrer en halvtimes tid. Så står alle opp og vi spiser frokost. Drar en tur til farmor og farfar, et par timer.. Når vi kommer hjem spiser vi lunsj, og så er vi kanskje ute en liten stund, bare suller rundt i hagen eller nabolaget. Driver med alt og ingenting. Eller så går vi en tur i skogen (bor rett i skogkanten). Når vi er inne leser vi bok, ser litt barne-tv, tegner (veeeeldig gøy om dagen), og eldste (2 år, 8 mnd) er veldig flink til å aktivisere seg selv - bare vi setter henne i gang litt. Bygger togbane, leker med kloss, bygger duplo, leker med dokka, leser selv, eller leker med småting og figurer.
May-juli07+mai09 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 ) min sønn er 15mnd å er veldig selvstendig når han er i bhg eller på besøk hos noen, men når vi er alene hjemme er han som en klegg, bare sutrer hvis jeg ikke sitter på gulvet å leser, triller ball osv... veldig slitsomt!!!
erteposen + 4 Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Mine gutter krever en hel del aktivisering, helt fra de var babyer. Kommer veldig an på barnet hva som er nødvendig. I helgene og i permisjon står mine barn på døra rundt 1100, og da viiiiil de ut. De er for så vidt flinke til å aktivisere seg selv, og nå kan de gjerne leke lego en times tid uten en lyd. Jeg er litt rastløs i kroppen selv, og må liksom ut på tur. Blir deppa av en dag inne, så det smitter vel litt på barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå