Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg har to barn med min samboer han har ett barn fra før. Jeg har alltid htt lyst på tatovering med navn og fødselsdato på mine to. hva synes dere om dette, tenker på hva hans barn vil tenke? vil ikke at han skal føle seg utenfor....hva tenker dere??
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg synes ikke at det skulle være nødvendig for deg å tatovere din stesønns navn, og tror nok heller ikke at han kommer til å ha noe problemer med det. Hadde vært noe annet om det var hans far det var snakk om;) Tenker som så at om det i værste fall skulle bli slutt mellom dere, så har jo du på en måte ikke noe forbindelse til stesønn lenger... -om du skjønner hva jeg mener. Man vil jo alltid være knyttet til dem, men tror nok ikke jeg hadde vært så glad for å ha min stesønns navn tatovert på kroppen min, dersom jeg ikke var sammen med faren hans lenger. Tenker litt på hva en evt ny type igjen vil si til det, man blir på en måte knyttet til fortiden, og det er jo ikke alltid like gøy i et nytt forhold. Uansett ja, tror nok stesønnen din har full forståelse for at du velger å tatovere navnene til dine barn og ikke hans...
*-* Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Nei, hans navn kan du jo ikke tatovere uansett, det ville vel blitt helt feil. Om ikke annet så ville jo sikkert moren hans blitt lei seg eller sur. Du har selvfølgelig rett til å tatovere navnene til barna dine på din egen kropp, men jeg tror det er helt ok å tenke over hvilke signaler det gir. Selv om det er logisk, så viser du tydelig overfor alle barna hos dere og omverdenen hvem som egentlig hører sammen. Det kan godt hende at den overtydeligheten kan føles som en demonstrasjon eller at stesønnen din vil bli lei seg. Jeg tror kanskje i alle fall mitt yngste stebarn kunne blitt lei seg for noe sånt. Stebarna hadde sikkert blitt opptatt av at faren skulle lage en tilsvarende tatovering med alle navnene på i alle fall, hehe. Du får nesten vurdere hvor viktig det er for deg opp mot det andre. Hvis det er noe som er forferdelig viktig for deg og som du blir veldig lei deg av å ikke gjøre så bør du kanskje bare gjøre det. Kanksje stesønnen din ikke tenker på det i det hele tatt heller. Men det kan hende at det ikke er verdt det fordi det ikke er spesielt konstruktivt for dere som familie som helhet. Det er nesten noe bare du kan ta stilling til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå