Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg sitter her på jobb med menssmerter, og tenkte jeg skulle snike meg inn hit med et spørsmål om dette. Jeg ser at 1Smule har startet en tråd om dette, og at flere føyer seg til med liknende smerter. Jeg starter en tråd selv, fordi jeg har vedvarende mens-murringer og ikke kramper. Kan liksom ikke tenke meg at det skal være rier for det er ikke sånn som kommer og går.. det er bare stabil murring. Kan dette være noe som er vanlig mot slutten skal tro? Babyen min ligger foreløpig i sete, så det kan kanskje være spark nedover som fører til dette? Jeg var hos jordmor på tirsdag og urinprøven var helt fin så det kan vel ikke være UVI heller.. Har våknet flere ganger om natten den siste uken med en slags gangsperre i magen så jeg må skifte stilling. Dette går over når jeg står opp.. Noen med erfaringer til en stakkars førstegangsfødende?
Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 PS. Jeg har ikke spist pølser i det siste heller.. med tanke på Listeria
Endeligtobarnsmamma Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Om dette er vanlig eller ikke kan jeg ikke svare på, er førstegangs selv. Men opplever også det samme, og er "bare" uke 30. Spiste selvfølgelig Hjertego pølser på søndag Er nettopp kommet hjem fra legen nå pga disse smertene og ble selvfølgelig sjekket for bakterier, men de fant heldigvis ingen! Skal videre på GU nå om en time pga mens murringene, bare for å utelukke at det skal være noe fødsel på gang. Skal oppdatere her når jeg kommer hjem igjen.
Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Supert at du oppdaterer. Og kjempefint at du ikke har fått noe Listeria-greier. Det var vel ikke sååå stor fare for å få dette, men de måtte kalle tilbake pølsene uansett.. Jeg regner med at det kan være normalt jeg, siden det begynner å bli litt tungt. Men det er jo sikkert lurt å gjøre som deg.. å ta kontakt med helsevesenet. Jeg er så treig med slikt, men har gått på kontroll en gang i mnd hos jordmor da.. hver 14. dag nå. Hvis det ikke gir seg får jeg også kontakte noen. Får se litt hva du får beskjed om da..
siddismamma Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Jeg hadde det også slik i uke 34. Våknet om natte med menssmerter som varte i flere timer. De var ikke ekstremt vode, men vonde nok til at det var umulig å sove. Jeg ringte føden neste dag, da var smertene borte igjen, og hun på føden sa at det kunne være at babyen beveget seg nedover i bekkenet. Våknet med like smerter den natten også, og neste morgen så kunne jeg se at magen var merkbart lavere og bh'en kjentes mindre stram. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med føden igjen dersom det tok seg opp, for da ville de ha meg inn til sjekk. Men for min del gikk det over tredje dagen, så det var nok bare pga modning.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Har nå blitt sjekket med både innvendig og utvendig UL og ingenting som tyder på fødsel. Fikk beskjed om at slik menssmerter ofte rett og slett kom av irritasjon pga av livmoren vokser feks. Men fikk også beskjed om å ta signalene fra kroppen når kynnerene kom. De kynnerene jeg hadde kalte han for ueffektive kynnere, men skulle prøve å unngå de aktivitetene som fremprovoserte mange slike kynnere. Han sjekka også om hodet var festet ja, for det også kunne føles ubehagelig forstod jeg. Men her lå bebbisen med rompa ned gitt, får håpe han/hun snur seg i løpet av de neste 4 - 5 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå