gravidjente23 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Et par praktiske spørsmål: På kontroll hos jordmor fant hun jentas hode til å være plassert godt nede i bekkenet... Er det dette som gjør det til dels veldig ubehagelig å bøye seg, reise seg opp, snu seg..? Både min søster og mor har hatt problemer med trange bekken, og keisersnitt og haste-keisersnitt har vært aktuelle i familien. Nevnte dette for jordmor, hun virket fint lite interessert, og sa at vi vil jo at alle skal prøve å føde!! Eh, ja, det er ikke det at jeg ikke vil føde, men jeg vil jo gjerne få sjekket ut dette på forhånd.. Unødvendig å måtte bekymre meg for om jeg skal bli liggende der og hyle fordi det ikke går.. Hvor kan en gå frem for å eventuelt få sjekket bekkenet, hvordan kan dette gjøres i såfall..? Syns også jeg kjenner en slags "sprengende" følelse i underlivet, nesten som når man har mensen, føles som hele stellet utvider seg. Hva i all verden forgeår? Hehe, takker for svar!
3 snart 4 :o) Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg er ikke så sikker på det du lurer på ang smerter du har ved bevegelse, men synes ikke at du skal godta et slikt svar fra JM ang bekkenstørrelse! Det er ditt svangerskap og din fødsel det er snakk om. Jeg synes du skal ta kontakt med fødestedet ditt og høre om du kan få time til samtale med JM der og da også forhøre deg om mulighet til å få sjekket størrelse på bekken i forhold til bebis. Masse lykke til )
Speech Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Jeg har samme problem innen familien, både min mor,tante,bestemor osv har hadd problematiske fødsler pga trange bekken....Min faste jormor har vært klar over dette gjennom hele svangerskapet mitt, i uke 35 var jeg til vekstkontroll å babyen ble estimert til å være 3000gr, noen som vil si att babyen blir over 4000gr ved termin...(Noe som ikke roet mine nerver) Med tanke på att jeg selv va 3600gr ved fødsel, å den tok 4 døgn! I uke 36 var jeg til samtale hos jormor på sykehuset, å vi ble enige om att jeg vil prøve å føde normalt, men de er klar over det på sykehuse att hvis fødseln i det minste viser tegn til å "stoppe opp" blir det keisersnitt med en gang...Jeg fikk å vite att de er slutta å "måle bekkene" til gravide for de målingene gav aldri ordentlig resultat og pga kreftfaren med strålingen ifra røntken... Men jeg syns du kan prøve å prate med den faste jormora di, å få henne til å henvise deg til samtale med fødeavdeling på det sykehuse du skal føde, eller så kan du ringe direkte til fødeavdelinga selv å høre:) Det er iværtfall en liten betryggelse at di har det på papirene at det e trange bekken i familien å di ikke skal "drøye" fødselen til det lengste..
maibaby2012 Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Synes det høres ille ut at Jordmora ikke tok det du sa angående bekken mer særiøst. Ikke akkurat betryggende. Jeg har hørt at mange jordmødre er litt "hardere" mot 1.gangsfødende enn andre, siden vi ikke vet hvor ille det skal være. Du bør få sjekket ordentlig opp angående bekkenet ditt, iallefall bør du få det skrivd på journalen din (som en skrev her), slik at det ikke er en overraskelse for jordmødrene under fødsel! Lykke til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå