Gulle84 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Jeg var på ultralyd i uke 12. Da sa legen (spesialist) at det var en gutt. Han virket veldig sikker i sin sak. Vet at en ikke skal stole blindt på hva de sier ang kjønn så tidlig... men han virket så sikker! I går va vi på ordinær ul, og der sa de at det var en jente! Vet at vi bør stole på den siste, men jeg har likevel mine tvil hehe Kjæresten min mener at vi ikke skal stole på hva noen av dem har sagt og helle vente til den kommer ut. Men jeg vil vite!! Det blir nok en time hos majorstuaklinikken jah Hva ville dere trodd?? Er det ofte de tar feil på sånt...? jeg mener at når de kan se så godt at alle indre organer er intakte, så må de da være nokså sikre i sin sak vedr spm om det er en gutt eller jente??
Underveis --> Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg ville trodd det siste. Det virker alikevel som om det er lettere å ta feil dersom man sier det er jente, enn om man sier gutt. En ting som uansett er helt klart, er at det er altfor tidlig å si om det er det ene eller andre i uke 12. Jeg har selv brukt ultralyd på meg selv, og kunne ikke for mitt bare liv si det ene eller det andre. I uke 15 derimot var det rimelig tydelig at det var gutt. Hadde det vært jente, så hadde nok ingen turt å være skråsikkre da heller. Det skal også sies at selv om jeg er 99% sikker på at jeg har gutt, så tar jeg ikke av på blåfronten for det. Helt sikker blir man aldri med mindre man går tilbake og kjøper en ultralyd litt senere. 3D kanskje.
Gulle84 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 Litt merkelig at spesialisten jeg var hos spurte om vi ville vite det i uke 12. Jeg trodde heller ikke man kunne se det. Akkurat det samme hva det blir, men jeg er av den typen at jeg ønsker sterkt å vite det Ringte til majorstuaklinikken nettopp, og skal dit i slutten av januar Da blir det 3d og da må jeg få et sikkert svar
Underveis --> Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Da får du svar, vet du! Moro med 3D! Har ikke gjort det selv, men nå er jeg som sagt rimelig sikker på kjønnet, og da trenger jeg ikke se noe mer ;-)
Månefeen ♥ Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Jeg er absolutt ingen spesialist, men har nå lest litt og vært på UL i uke 13 selv. Dette står på min oversikt: Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. november. Altså uke 15. Så jeg ville ikke trodd på det han sa uke 12. Lurer isåfall på hva slags spesialaparat han brukte? Siden min UL på kvinneklinikken ikke kunne si noe i uke 13? På en annen side, man kan aldri være 100% sikker om de sier det blir jente (fordi snoppen kan ha gjemt seg), men hos de fleste stemmer det de sier på ordinær UL
birrisj05.02.09 Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Jeg fikk også vite gutt først, og jente på UL'en etter.. skal på ny kontroll på mandag, så skal se etter da igjen, for jeg tror ikke helt på noe lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå