mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 på anonymsiden. Og må si jeg er imponert. Den diskusjonen ung mor vs moden mor, ser aldri ut til å ta slutt. Men så leser jeg om de som fikk barn tidlig, de skriver ofte at jeg var ferdig med festing og reising da jeg var 20..... hmmmmm enten er jeg temmelig treg av meg, eller så var jeg ufattelig fattig. For det første var det jo mange utesteder med 23 års grense, og der kom jeg i gunn ikke inn før jeg var 23.. Og så mye penger at jeg kunne reise i hytt og pine hadde jeg heller ikke. Si meg, er det helt vanlig at 20 åringer kan reise hvor de vil i så ung alder? Dere som har store barn? Nei sikkert jeg som var barnslig og fattig;-)))
Reveenka Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Syns igrunnen det er en patetisk diskusjon, med skråsikre 18-20 åringer som insisterer på at de har masse livserfaring og har opplevd masse, og minst like sikre på at livet er slutt når de passerer 30. Mange av dem syns også det er greit hvis den gamle mora er en "verdig trengende", dvs det er greit at hun får barn hvis hun har en "god grunn" for å ha ventet med å få barn... Syns mange av dem er utrolig barnslige, og prøver så godt jeg kan å holde meg utenfor debattene når de raser. I dag greide jeg det ikke helt.... c",)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2008 He he he ja du sier noe. Jeg forsøker også å holde meg unna. Sikkert fordi jeg kjenner meg litt igjen... Da jeg vanket på utestedene her, og det kom inn noen som var 35, så tenkte jeg bare: " hvor patetiske kan det bli?" Jeg synes alle over 30 var gamle:-) Men det er ikke mulig å fortelle en på 20 hvor stor forandring det er om 10-15 år framover..... Men litt gøy å lese, det er det:-))
Reveenka Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Hehe, i forigårs var det en bestefar som leverte barnebarnet sitt i barnehagen. Han var bare noen få år eldre enn meg......Da følte jeg meg litt gammal, ja. Botox, here I come! (haha, ja - særlig! c",))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2008 He he he ja mamma var bare et år eldre enn jeg er nå, da hun ble bestemor....... skjønner `ru eller??? Botox er ikke bra, lamme nerver er ikke sunt tror jeg:-))
Reveenka Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Min mor fikk meg da hun var 19, hun ble tyve to måneder etterpå. Men av en eller annen grunn så innbiller jeg meg at folk var mer voksne når de var tyve på sekstitallet, enn de er i dag. Mitt inntrykk er at unge i dag(gudameg, nå høres jeg antikvarisk ut...) blir tidlig modne i den betydning at de er informert om alt mulig, surfer på nettet og kler seg voksent/utfordrende og har masse penger mellom hendene, kan reise osv. - mens unge for førti-seksti-åtti år siden ble tidlig voksne i den forstand at de måtte ta ansvar. Selvfølgelig fins det unntak - men "problemet"når slikt skal diskuteres her inne på dib, er jo at folk bruker seg selv som sannhetsvitne, og ser helt bort fra statistikk som tegner opp det store bildet... Mormors kjæreste var født i 1911, og da moren hans døde i 1919, måtte hans eldste søster på 18, som nettopp hadde fått arbeid på et stort hotell i Oslo, slutte i jobben og komme hjem for å ta seg av faren og de tre småbrødrene sine. Selv måtte han begynne å arbeide som 13åring. I dag kan man jo være uansvarlig, selvsentrert tenåring til helt i midten/slutten av tjueåra hvis man vil.... og mange er det også.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 hehehe ja har fått meg en god latter av disse diskusjonene, kommentarer som "det skulle ikke vært lov å få barn etter 35" ol. viser til de grader umodenhet på høyt plan. Fikk selv barn som 21-åring og husker selv at jeg grublet på dette da jeg gikk gravid. Hadde jeg opplevd nok ? hadde jeg rast fra meg ? Jada, tenkte jeg, jeg hadde da levd livet så og og si ferdig og nå var det på tide å slå seg til ro...hehe.....sikkert !
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2008 He he he man må jo bare leve de årene først. Kan liksom ikke fortelle en på 20 hva som er i vente:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå