Gå til innhold

Rettigheter ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter en grei oversikt over pasientrettigheter ved fødsel, har noen en lenke til en slik side?

Vi har jo krav på ditt og datt (epidural, ikke bli sendt hjem o.l.) - men det er jo selvsagt ikke alltid vi får det vi har krav på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel ikke krav på å få epidural ... det er jo en avgjørelse som må tas av anestesilege.

Utover det er jeg også nysgjerrig på hva som står på en slik liste.

Skrevet

Jeg tror ikke at det finnes noen regler for hvilke rettigheter en har under fødselen, men i de aller fleste tilfellene så går det an å ta opp med jordmoren hva en ønsker og hvordan en ser for seg at det skal være. Det gjorde jeg... Noen skriver jo brev som de har med, men jeg gav bare beskjed da vi møtte og hilste på jordmoren første gang.

Jeg hadde ikke så veldig strenge krav, men det jeg sa ble tatt hensyn til og gjorde alt ble en positiv opplevelse.

Smertelindring under fødsel:

http://www.babyverden.no/templates/Article____69583.aspx

Skrevet

Det finnes ingen slik liste med rettigheter ved fødsel.. Man har ikke krav på epidural eller å ikke bli sendt hjem - men det man HAR krav på er å bli hørt om det er slik at du har tanker/bekymringer rundt dette og man har krav på å informeres om f.eks hvorfor du ikke kan få epidural eller hvorfor de vil at du skal reise hjem...

Gjest Mammamoms *fødeklar*
Skrevet

De har jo rutiner å følge, men jeg tviler på det finnes et skriv som sier nøyaktig slik og slik.

Hver fødsel og person er jo så unik og individuell, så heldigvis vet de å bruke sjønn kombinert med gode rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...