Gå til innhold

Hvorfor kan ikke en avtale bare være en avtale???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken mer eller mindre??

Nå kom jo ikke svigermonsteret i går, og så skulle hun komme på lørdag...... noe jeg jo tvilte på......

Men neida, nå skal hun visst komme i dag....

Det fine er jo at guttene er på skole/bhg. så jeg får jo heldigvis ikke sagt noe til de. Men vi får se da, om hun kommer eller ei:-/

Jeg kjenner at grensen er nådd for meg...... Men samtidig er jeg redd for å ta opp kampen. For da starter jeg ragnarok.......virkelig....

-En kamp jeg sannsynligvis aldri kan vinne......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemmer for ragnarok!

Nok er nok og hun har psyket dere så lenge at nå må noen sette en stopper for det en gang for alle.

Om hun ønsker å forandre seg når dere evt sier i fra så er det fint det, men dere kan ikke utsette verken dere selv eller ungene for denne dragen!!!

Skrevet

Nei, det kan du jammen lure på (avtale forbli avtale mener jeg). Det med svigermonstre er ikke lett nei. Jeg for min del har null kontakt med min. Det er trist for jentene sin del, for det medfører jo at hun ikke kommer til oss på besøk. Men pappan tar dem med dit på besøk. Siden hun ikke bor i nærheten blir det week end turer.

Jeg synes ikke det er noen hyggelig situasjon ei heller orket jeg å late som ingen ting når grensen var nådd og begere overfylt for leeeenge siden. Så kan man jo spørre seg selv i ettertid om det kanskje hadde vært like greit å bite det i seg for familiehusfreden sin skyld? For nå føler jeg det unaturlig å ta del i noen som helst svigerfamilieopplegg uansett art så lenge jeg vet at svigermonsteret også vil være tilstede.... Men gjort er gjort og sånn har det blitt for min del.

Livet er for kort til å la seg trykke ned av svigermonstrer;)

Skrevet

Ragnarok høres jo ikke så fristende ut - men går det ikke an å si fra uten at det blir verdens undergang?

Feks når hun meder avbud, så får hun beskjed om at hun faktisk er ventet, dere har planlagt og ordnet i stand, kanskje dere har takket nei til andre ting nettopp fordi hun skal komme - og nå syns dere det er nok avbud. Kan hun få beskjed om at istedetfor invitasjoner, så får hun heller komme innom når hun kan, og så får hun ta sjansen på at dere er opptatt eller ute eller har planer?

Jeg hadde nok vært myyye "slemmere" for lenge siden hvis hun var mitt monster - jeg er ekspert på spisse kommentarer og bemerkninger som ikke lar mottageren være i tvil om budskapet.

Jeg hadde hvertfall latt henne få vite at ungene blir veldig skuffet og forvirret av oppførselen hennes.

Ikke trenger du ha dårlig samvittighet heller, det hun får er jo bare svar på tiltale...

Ingen er forpliktet til å la seg behandle dårlig fordi det er familien som gjør det!

Men det viktigste er vel nesten hvordan mannen din ser på dette - er dere samstemte? Kan han si fra?

Skrevet

Helt enig med du, Reveenka. Man kan også komme med spisse kommentarer med et aldri så lite smil rundt munnen... men alikevel gi klar beskjed. De aller fleste ville vel ta det til seg uten å lage for mye styr ut av det tror jeg. Bortsett fra minsteret mitt da.... Men hun er relativt spesiell i så måte ha ha ha... Hun har nemlig ingen feil hun, heldig som hun er :)))))

Skrevet

Hadde det bare vært så enkelt.....

Når jeg sier ragnarok så er det faktisk det som kommer til å skje.

Min Kjære forholder seg helt likegyldig til sin mor, mens jeg er litt mer av den typen som heller tar en konflikt enn å undertrykke meg selv.

Men her er tingene veldig kompliserte, og jeg liker ikke sånn ting.

Men jeg ser henne jo så sjelden, at om jeg biter det i meg 2-3 ganger i året, for å skåne min Kjære..... så tåler jeg det.

Men det er godt å få rast fra seg her i det minste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...