Gå til innhold

Hei:) Noen som vet ang BSU???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begge her BSU konto. Samboeren min ha 20.000 på sin, jeg har 70.000.

No har vi meget bruk for litt peng pga ett jobbytte som gjør at han er "uten lønn" i en måned... (14.dagerslønn før, no mndslønn med etterbetaling). Anyway.

Er det noen som vet om man taper alt av renter hvis han sletter sin konto, og kun sitter igjen med di pengene man selv har spart???

Og er dette en lang søkemøljeprosess???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du taper vel ikke rentene, men du må betale tilbake skattefradraget dere har fått på de. Det er som kjent 1000,- pr 5000,-

Eneste unntaket er på de pengene dere har satt inn iår og ikke fått skattegoder for ennå.

Skrevet

Nå kan det godt være at jeg er helt på jordet, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bare "slette" kontoen. Kunne heller ikke ta ut alle pengene, kun de som hadde blitt satt inn samme år. Så hvis jeg hadde hatt f.eks. 10 000, og f.eks. 2000 av de hadde blitt satt inn samme år, kunne jeg kun ta ut 2000 kr.

Men, som sagt, jeg er kanskje helt på jordet nå :)

Skrevet

Nei, det er mulig å slette kontoen, men det er meget lite lurt pga du taper alle godene en har hatt av kontoen.

Skrevet

Interessant lesning:)

Ja, vi får se hva vi gjør. Har bolig. Og min bsu, så det er jo greit. Er bare godt å vite man har muligheten no rett før jul!

Skrevet

Ja, der kan du se! Når bankmannen prater hører jeg bare blablabla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...