Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nødt til å være forsiktig med pengene i år.

Er det kjipt å bruke kun 150 til de man er tante og onkel til? Vi har ni.

Og hva kjøper man til gutter i alderen 11 til 15?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikek kjipt å bruke 150 til de man er tante/onkel til. Her i huset (og vi har bare 2 nevøer, svogers har det samme) bruker vi ca det samme, max 200. Gjelder både jul og bursdag, men noe mer til "større" dager.

Totalt bruker vi vel 4-5000 eller noe fordelt på 2 mødre, bror + kone, 2 nevøer og litt småpresanger til venners barn. Og vår egen. Oss selv regner vil litt utenfor siden vi som regel kjøper noe sammen som vi trenger.

Gaver til "store" gutter har jeg totalt ikke peiling på, hehe.

Skrevet

Slenger meg på denne! Synes ikke det er så kjipt å bruke 150 hvis du har 9 tantebarn! Vi har bare fire og bruker mellom 200 og 300. Prøver å holde oss på ca 200...

Tenkte vi skulle prøve å begrense oss litt i år! Kanskje gi litt hyggelige opplevelser osv.

Og ja, hva kjøper man virkelig til gutter mellom 11 og 15?? De ønsker seg flatskjermer og DVD-spillere og gitarer og bukser og gensere og alt koster minst et par tusen!! Det skal jo være merketing må vite!

Skrevet

Du glemte laptop;)

Det eneste jeg har kunnet komme på er å utvide budsjettet mitt litt på dem og kjøpe gavekort på 200 på spaceworld, så de kan kjøpe seg en cd eller film.

Skrevet

Disse gutta har ikke flere tanter/onkler dere kan spleise sammen med, da? Så kunne dere kjøpt en "merkegenser" eller noe sånn? Eller uansett så er jo gavekort kult, så kan de legge til selv og få akkurat det de vil ha.

Skrevet

Har desverre ikke flere søsken, og disse guttene har ikke så mange andre så jeg har lyst å gi dem noe fint samtidig som jeg ikke kan bli blakk på dette. Det er like vanskelig hver gang...

De små er jo enkle, masse leker og velge i.

Skrevet

vi har ca samme budsjett som dere har, vi har 13 tantebarn. I tillegg gir vi fortsatt til oss voksne, huff, det blir mye penger. Prøver å være kreativ da i gavevalget, og handler endel på salg. Starter tidlig mao.

Gaver til gutter i den alderen synese jeg selv er supervanskelig. De eldste av dem begynner vel å digge deodoranter og hårgele ting etc, det koster jo faktisk endel det også særlig hvis man styrer unna de billigste merkene. Ellers så er det stadig brettspill e.l. på tilbud i den lokale bokahdnleren i hvertfall i de større byene. Toalettmapper, ny lue og hansker i sett fra H&M, ny lommebok. 2 kino billetter, kuul kopp med bilde av seg selv på el.

Vel, det var noen tips fra meg.

Skrevet

Absolut inte... Vi køper før ca 150:- till jul å 200:- till fødelsedagar. kan ju inte ruinera sig før att det e jul... å vi har 11 barn vi køper till førutom våran egen son som blir storebror i april. Så køper vi något litet till våra syskon ca 100:-/par till dom som har barn å 150-200kr till dom utan..

fråga va dom ønskar sig eller fråga førældrarna..

kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...