Millapril Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Noen som har begynt å tenke på hva de skal kjøpe i julegave til de ansatte i bhg? Jeg vet liksom ikke helt hvilket nivå eller pris man legger seg på. (Kunne godt tenke meg å gi noe annet enn vin..) Noen som har noen gode forslag her?
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Hei. - gavepakke fra Bodyshop - kinobilletter - gavepakke med julete/julekaffe Vet ikke helt om vi kommer til å kjøpe gave siden vi starter i ny barnehage nå i desember. Men vi må vel kjøpe en liten avskjedsgave til de som jobber der hvor hun går nå. Vi tenkte derimot at vi må kjøpe noe til barnevakten og gi fra Mathilde.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Oj, da har jeg et helt annet spørsmål; kjøper man julegave til de ansatte i bhg?? Det slo meg ikke engang. Er det vanlig eller litt sånn "ekstra"?
Millapril Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 hehe, jeg har vel trodd det jeg da. Har en venninne som jobber i en bhg der alle foreldre gir gave til de som jobber der. Synes det var litt hyggelig også jeg, da.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Hei. Tror det er litt varierende fra sted til sted. Men du kan jo også høre med noen av de andre foreldrene om å spleise på noe. Flere venninner av meg jobber i barnehage og de har alltid fått masse vin av foreldrene til jul. Jeg må vel ellers skjerpe meg og få kjøpt noen julegaver sånn i det hele tatt. Har ikke startet en gang. Godt vi var hos Elena og tok bilder forrige søndag. Blir såå spennende å se resultatet. Skal legge ut noen på FB når de er klare.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Jeg synes det er en god idè, og jeg så noe smart på apoteket i dag også. De har sånne fine gammeldagse glass med brente mandler og sjokolademandler, det må jo være en fin gave med et hjemmelaget kort til. Mia har for øvrig fått øyekatarr, og jeg har prøvd å gi øyedråper men det er jo klin umulig så lenge øyne knipes igjen og armer/bein går i hundre og man er alene om den herlige oppgaven. Noen tips?
Tussi og Maja Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Hva! Nå ble jeg helt satt ut! Kjøper man gaver til de ansatte - alle sammen? Det er jo en fem-seks stykker i Majas avdeling... Hadde ikke peiling på at det var vanlig jeg. Da må det i så fall bli noe som ikke er for dyrt i hvert fall. Med de forslagene som har kommet opp, var jo gode forslag. Ang øyekatarr; Maja har hatt det mange ganger. Vi har prøvd to ulike "kurer". Den ene er dråper som skal dryppes inn flere ganger pr dag, mens den andre er mer kremaktig, og skal "dryppes" kun på morgenen og kvelden. Jeg synes definitivt den siste er best. Jeg slet veldig de føste gangene, men fant fort ut at det er viktig å være forsiktig, og ikke presse øyet opp. Bare trekke øyelokket forsiktig opp, mens du trekker huden ned under øyet med tommelen. Når Maja merket at jeg brukte mindre "makt", slappet hun av også. Men det er definitivt lettere når man er to! Lykke til!!
Bellen^2 Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Nå er det bare to fast ansatte i barnehagen til Sebastian, så vi kommer til å kjøpe en liten ting til dem. De fikk også en oppmerksomhet før sommerferien i år. I sommer så kjøpte jeg et sett med telystholdere, med byttelapp slik at de kunne bytte hvis det ikke helt var deres smak (ikke akkurat så godt å vite hvordan de har det hjemme). Vet ikke helt hva vi skal kjøpe til jul, men synes det var noen gode tips over her:)
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Er dette vanlig? Var aldri i mine tanker om at de skal ha julegave. Tror jeg må høre med noen venninner som har hatt og har unger i kommunal bhg. Dette tror jeg ærlig talt jeg ikke gidder Hvis jeg skulle ha gitt noe, så hadde jeg heller ordnet så alle unga på avdelingen også kunne ha glede av det, en julehilsen til avdelingen i stedet. Hvis Mathea hadde vært hos dagmamma, så hadde det blitt litt anderledes...
måken og vesla Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Det hadde ikke jeg tenkt på heller. Men jeg tror ikke at jeg gidder. Jeg er superdårlig på gaver til folk jeg ikke kjenner særlig godt, særlig hvis gaven heller ikke skal være dyr.
Tussi og Maja Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Forhørte meg litt med en annen mor i barnehagen. (Hun har to barn, og dermed lang fartstid i barnehagen.) Hun fortalte at foreldrene ved to anledninger hadde gått sammen og kjøpt inn blomsteroppsats. I tillegg hadde hun gitt en liten gave til de ansatte når dattera skulle slutte. Hun hadde aldri hørt om at hver enkelt barn ga julegave til de ansatte. Så da gidder ikke jeg heller. Evt hører jeg med de andre foreldrene om en jule-oppsats el.l de kan ha glede av hele gjengen.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Jeg har også forhørt meg litt og kommet frem til at det er ikke så vanlig å gjøre det. Tror nok jeg kjøper noe godt som de kan ha felles på pauserommet i så fall, det er jo uansett hyggelig.
Millapril Skrevet 18. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2008 Så rart.. jeg sjekket med de jeg kjenner med barn i bhg og der har alle gitt en liten oppmerksomhet til de ansatte evnt til avdelingen. Så jeg kommer til å kjøpe til de 3 på avdelingen. De jeg snakket med har gitt vin, juleblomster, duftlys, sjokolade/konfekt, div pynteting. Ikke dyre gaver. Og jukekort
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. desember 2008 #14 Skrevet 12. desember 2008 Vi fikk en mail i dag om at alle foreldre skal samle inn til gave, det er 36 unger til sammen som skal gi kr. 100,- hver så det blir nok noe bra. Er glad for det, hadde tenkt å gi en julestrømpe fylt med godt og sånn, men samlegave er enda bedre :-) I dag hadde vi for øvrig Luciafeiring, og de er så flinke og greie de som jobber der, så jeg gir med glede en gave til de som passer på det mest dyrebare vi har. Mia fikk gå i tog i kantinene med de større barna, egentlig er hun for liten men de hadde konkludert med at mamma'n hennes ville blitt så glad og det ble jeg jo, løp etter med videokamera og tårer på kinnet hehe. For en herlig dag :-) Andre som har hatt Lucia i bhg i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå