Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Sjefen min er ganske streng mtp. internettbruk, vi får ikke lov å gå inn på nettsider som ikke er jobbrelaterte. Jeg har blitt ferska noenganger i å gå inn på DIB. I dag var jeg bare en pitteliten tur inn på DIB for å sjekke svarene i et innlegg. Det jeg ikke visste var at sjefen sto rett bak meg og så hva jeg gjorde. Han gikk så bort til meg, tok hånden min, KLAPSET DEN og sa at "har jeg ikke sagt at du ikke skal gå inn på slike sider" Jeg er mildt sagt sjokka, syns han gikk over en grense. Føler meg nedverdiget og tråkka på... Hvordan hadde dere takla denne situasjonen?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Njaa, var vel litt drøyt å bruke håndspåleggelse, og atpåtil bakfra.. På den annen side er du faktisk ferska flere ganger i å gjøre noe som sjefen din mener er ulovlig. På min jobb har vi undertegnet en kontrakt der vi lover å ikke bruke internett privat. Hvis det er tilfellet hos deg er du nok på tynn is. Han kunne jo brysket seg og truet med skriftlig advarsel etc. Min sjef klapser ikke, da, men mulig din blir litt satt ut av å finne ansatte på sånne "damesider".. Tror jeg hadde begrenset meg til å bruke disse sidene hjemme, evt på et kontor der sjefen min ikke dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Jeg hadde sittet igjen å gapt dersom sjefen min hadde klapsa til meg, tror nok ikke jeg hadde klart å si noe der og da, men sikkert blitt sint senere! Vet ikke hvilket forhold du har til sjefen din, men jeg hadde nok tatt dette opp med sjefen min når jeg hadde kommet over sjokket! Sagt at greit jeg gjorde en feil som jeg veit jeg ikke burde gjort ved å gå inn på dib, men at han gikk alt for langt da han klapset til hånden, det hadde holdt lenge med at han hadde sagt ifra! Men alikevel bør du ikke gjøre dette mer hvis du vil beholde jobben, dib er ikke verdt å ofre jobben sin for....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Når du ikke har lov å bruke netet i arbeidstiden så har du ikke det!!!! Hvilken del av det skjønner du ikke da? Vi har ikke heller lov til å bruke bettet på min jobb, og blir man ferska der er det advarsler så sparken. Og ja det har skjedd. Dette innlegget var da en smule tåpelig, du kan vel ikke vente å få sympati når det er du som har gjort noe arbeidsreglene dine sier du ikke skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Han burde kanskje ikke gjort det, men i ditt tilfelle holder det tydeligvis ikke å si i fra på vanlig måte.....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Han har tydeligvis innsett at det ikke hjelper med beskjeder og advarsler. Skjønner ikke at du har jobb enda. Nei synes ikke synd på deg.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Det synes jeg var en motbydelig ting å gjøre.Jeg er av den oppfatning at arbeidstakere gjør en bedre jobb, under litt frihet. Frihet under ansvar! Du gjør vel jobben din, selv om du sniker deg inn på et nettsted for en stakket stund. Nei, fy, jeg hadde blitt utrolig sint. Hadde jeg ikke godtatt!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Haha, morsomt! Alle som synes dette er uakseptabelt, burde også la være å klapse barna sine ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 en meget viktig grunn til at sjefen din ikke vil at du skal inn på slike sider som dette på jobbpc er virusfrykt! om du skulle uforskyllt laste med et virus inn på en jobbpc kan helvete bryte løs... regner med dere har et slags intranett eller en fellesserver dere er koblet opp mot? da kan du teoretisk risikere å infisere hele bedriften og dennes kontakter via nett.... i tillegg er det noe med at når det står i reglementet så står det der! ferdig med det! da må du bare vente med dibbing og annen privat nettbruk til du er hjemme MEN jeg er ikke enig i at sjefen din skal kunne legge hånd på deg fordet! det er en helt annen sak
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Og til de som ikkje skjønte tegninga. Dette innlegget var myntet på de som syns det er helt greit å knipse barna over fingrene når de gjør noe de vet de ikke har lov til..... (Og selvsagt bare tull) HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Det skjønte jeg med en gang jeg leste, og jeg gadd derfor ikke svare.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Må si det er urovekende mange her som synes det er greit av sjefen din å klapse til hånden din fordi du var inne på nettet uten lov. My god..... Hva er det neste? At det er greit å fike til deg hvis du kommer for sent... Folk og fe altså.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå